Aprilia RS250 Loris Reggiani Race Replica z 1995 roku wystawiona sprzeda¿. Ale tanio nie bêdzie
Miłośnicy wyścigów z pewnością znają nazwisko Lorisa Reggianiego, włoskiego zawodnika, który zyskał sławę w latach 80. i 90. ubiegłego wieku. Ścigając się dla Aprilii przez blisko dziesięć lat, Reggiani ostatecznie zakończył swoją karierę w 1995 roku z wynikiem ośmiu zwycięstw w Grand Prix. W sumie na podium stanął 41 razy.
Kiedy Loris Reggiani odchodził na emeryturę w 1995 roku, Aprilia wyszykowała pożegnalny model RS250, który powstał jako hołd dla włoskiego mistrza. Wyprodukowano tylko 500 tych motocykli.
Teraz pojazdy z limitowanej edycji to białe kruki, ale jeden z nich został wystawiony na sprzedaż za pośrednictwem Bring a Trailer. Pojawiła się niepowtarzalna okazja, aby stać się posiadaczem Aprilii RS250 Loris Reggiani Racing Replica, chociaż tanio nie będzie…
Co ważne, sprzedawany egzemplarz jest w nieskazitelnym stanie i tak jak maszyna włoskiego rajdowca, replika RS250 czerpie moc z dwusuwowego silnika V-twin o pojemności 249 cm3 połączonego z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Motocykl wykończony jest w kultowej kolorystyce Aprilii składającej się czerwieni i srebra. RS250 posiada też sporo części opracowanych z myślą o wyścigach, jak również kompletną dokumentację dotyczącą serwisów i rejestrację w stanie Oregon.
Warte uwagi podzespoły wyścigowej repliki z lat 90. to m.in. podwójne tarcze hamulcowe Brembo z przodu oraz pojedyncza tarcza z tyłu, układ wydechowy Jolly Moto GP, tylny monoshock Penske, a także prędkościomierz GPS. Przednie zawieszenie motocykla również zostało zmodernizowane dzięki jednostce pochodzącej z drugiej generacji RS250 Cup Racer.
Aprilia RS250 z 1995 roku znacznie wyprzedzała swoje czasy pod względem technologicznym. Jej rama została zbudowana z mieszanki aluminium i magnezu oraz wykorzystywała silnik jako element nośny w celu zmniejszenia masy i zwiększenia sztywności. Aby uczynić elementy maszyny jeszcze lżejszymi, RS250 posiada aluminiową ramę pomocniczą DLR i tytanowe komponenty. Dzięki temu masa motocykla w stanie suchym wynosi zaledwie 137 kg.
Sercem wyścigowej repliki jest dwusuwowy silnik V-twin o pojemności 249 cm3. Pochodzący z Suzuki i zbudowany przez Benelli, ten niewielki silnik generuje słuszną moc 72.5 KM i 40 Nm momentu obrotowego - prawie dwa razy więcej niż to, co zwykle można znaleźć w czterosuwowych silnikach o podobnej pojemności skokowej. Warto jednak zauważyć, że replika nie posiada zestawu modyfikacji zastosowanych w oryginalnym motocyklu wyścigowym Reggianiego, który zwiększał pojemność skokową do 380 cm3.
Ten konkretny egzemplarz ze zdjęć przeszedł w 2012 kilka zabiegów konserwacyjnych i naprawczych. Wśród prac wykonanych przy silniku, najważniejsza jest wymiana wału korbowego i tłoków, głowic cylindrów, zaworów i oczywiście świec zapłonowych. Wspominany, zamienny układ wydechowy Jolly Moto GP z tłumikami Arrow z włókna węglowego został zamontowany w motocyklu, aby jeszcze bardziej zredukować wagę i poprawić ogólne osiągi.
Na chwilę obecną licytacja zatrzymała się na poziomie 15 000 dolarów. Aukcja zakończy się za dwa dni, w najbliższy czwartek. Swoją drogą, wartość takich wyjątkowych egzemplarz nigdy nie spada,a wręcz stale rośnie. Być może stąd również ich wzięcie? Gdyby ktoś z Was zapragnął stać się posiadaczem 1995 Aprilia RS250 Loris Reggiani Race Replica, aukcję znajdziecie pod tym adresem.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze