tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Alpinestars Tech-Air 5 - kolejna generacja popularnej kamizelki z airbagiem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Alpinestars Tech-Air 5 - kolejna generacja popularnej kamizelki z airbagiem

Autor: Janusz Bbenek 2020.01.15, 11:23 Drukuj

Na targach elektroniki użytkowej CES w Las Vegas firma Alpinestars pokazała najnowszy model kamizelki z poduszką powietrzną - Tech-Air 5. Oprócz poprawionych parametrów bezpieczeństwa można ją teraz nosić z większością kurtek tekstylnych.

Rynek kamizelek z airbagiem został w tej chwili praktycznie podzielony pomiędzy dwóch włoskich producentów - Alpinestars i Dainese. Obaj nie szczędzą sił i środków na dopracowanie swoich produktów. Dainese proponuje kamizelkę Smart Jacket, która może być noszona zarówno pod, jak i na kurtce, Alpinestars z serią Tech-Air stawia na zakładanie pod kurtkę. 

NAS Analytics TAG

Najnowszy model Tech-Air 5 charakteryzuje się jeszcze większą niezawodnością i dopracowanymi algorytmami działania. Można go nosić pod każdą kurtką tekstylną, której rozmiar pozostawia co najmniej 4 cm wolnego miejsca wokół ciała kierowcy. Nieco inaczej jest w przypadku kurtek skórzanych. W tej chwili kamizelkę Tech-Air 5 można nosić tylko pod dedykowanymi kurtkami Alpinestars, które posiadają wbudowane panele pozwalające na skuteczne napełnienie poduszki powietrznej. Możliwe również, że w najbliższym czasie włoska firma będzie licencjonowała panele zgodne z technologią Tech-Air dla innych producentów odzieży skórzanej.

Jeśli chodzi o poziom bezpieczeństwa, Alpinestars podaje, że jest to najbardziej zaawansowany produkt na rynku. Napełniona poduszka chroni pierś, ramiona, żebra oraz całe plecy kierowcy. Według testów wykonanych w laboratoriach SGS (badających produkty pod kątem certyfikatów CE), poziom ochrony, jaki zapewnia Tech-Air, jest równy 18 protektorom pleców. Zakładanie jest bardzo łatwe - wystarczy zapiąć suwak i magnetyczną klapkę.

Kamizelka Alpinestars Tech-Air 5 pracuje na bazie 6 sensorów - 3 żyroskopów i 3 akcelerometrów, z których dane trafiają do jednostki sterującej. Ona na podstawie wciąż udoskonalanych algorytmów decyduje, czy dany ruch oznacza upadek i konieczność napełnienia airbaga. Bateria wystarczy na 30 godzin jazdy na jednym ładowaniu, a jej status można sprawdzić na zewnętrznych diodach LED lub łącząc się przez bluetooth ze smartfonem. Tą samą drogą można uzyskać dane z przejazdu oraz zaktualizować oprogramowanie. 

Alpinestars Tech-Air 5 ma trafić na rynek już w marcu 2020 roku, wtedy też poznamy jej cenę. 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie
Komentarze
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr