tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Alpinestars Tech-Air 5 - kolejna generacja popularnej kamizelki z airbagiem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Alpinestars Tech-Air 5 - kolejna generacja popularnej kamizelki z airbagiem

Autor: Janusz Bêbenek 2020.01.15, 11:23 Drukuj

Na targach elektroniki użytkowej CES w Las Vegas firma Alpinestars pokazała najnowszy model kamizelki z poduszką powietrzną - Tech-Air 5. Oprócz poprawionych parametrów bezpieczeństwa można ją teraz nosić z większością kurtek tekstylnych.

Rynek kamizelek z airbagiem został w tej chwili praktycznie podzielony pomiędzy dwóch włoskich producentów - Alpinestars i Dainese. Obaj nie szczędzą sił i środków na dopracowanie swoich produktów. Dainese proponuje kamizelkę Smart Jacket, która może być noszona zarówno pod, jak i na kurtce, Alpinestars z serią Tech-Air stawia na zakładanie pod kurtkę. 

NAS Analytics TAG

Najnowszy model Tech-Air 5 charakteryzuje się jeszcze większą niezawodnością i dopracowanymi algorytmami działania. Można go nosić pod każdą kurtką tekstylną, której rozmiar pozostawia co najmniej 4 cm wolnego miejsca wokół ciała kierowcy. Nieco inaczej jest w przypadku kurtek skórzanych. W tej chwili kamizelkę Tech-Air 5 można nosić tylko pod dedykowanymi kurtkami Alpinestars, które posiadają wbudowane panele pozwalające na skuteczne napełnienie poduszki powietrznej. Możliwe również, że w najbliższym czasie włoska firma będzie licencjonowała panele zgodne z technologią Tech-Air dla innych producentów odzieży skórzanej.

Jeśli chodzi o poziom bezpieczeństwa, Alpinestars podaje, że jest to najbardziej zaawansowany produkt na rynku. Napełniona poduszka chroni pierś, ramiona, żebra oraz całe plecy kierowcy. Według testów wykonanych w laboratoriach SGS (badających produkty pod kątem certyfikatów CE), poziom ochrony, jaki zapewnia Tech-Air, jest równy 18 protektorom pleców. Zakładanie jest bardzo łatwe - wystarczy zapiąć suwak i magnetyczną klapkę.

Kamizelka Alpinestars Tech-Air 5 pracuje na bazie 6 sensorów - 3 żyroskopów i 3 akcelerometrów, z których dane trafiają do jednostki sterującej. Ona na podstawie wciąż udoskonalanych algorytmów decyduje, czy dany ruch oznacza upadek i konieczność napełnienia airbaga. Bateria wystarczy na 30 godzin jazdy na jednym ładowaniu, a jej status można sprawdzić na zewnętrznych diodach LED lub łącząc się przez bluetooth ze smartfonem. Tą samą drogą można uzyskać dane z przejazdu oraz zaktualizować oprogramowanie. 

Alpinestars Tech-Air 5 ma trafić na rynek już w marcu 2020 roku, wtedy też poznamy jej cenę. 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê