2023 Triumph Street Triple R i Street Triple RS. Z wyścigów Moto2 na ulicę
Sezon nowości trwa w najlepsze. Triumph przedstawił właśnie odświeżoną gamę Street Triple, która wjedzie do salonów już w przyszłym roku. Producent czerpie z doświadczeń nabytych w wyścigach klasy Moto2 i oddaje je w ręce miłośników brytyjskiej marki. Dzięki temu dostajecie do dyspozycji najmocniejszy motocykl w klasie.
Najnowsza generacja modelu Street Triple ma zaktualizowany silnik o pojemności 765 cm3, który w wersji R generuje maksymalną moc 120 KM, a w RS oraz Moto2 Edition - 130 KM. W przypadku tej pierwszej jest to jednak o 3 KM mniej niż dotychczas. Silnik to jednak nie wszystko, ponieważ przez optymalizację przełożeń i napędu końcowego poprawiono reakcję na ruch manetki i przyspieszenie. Do tego wszystkie trzy wersje otrzymają quickshifter Triumph Shift Assist działający w górę i w dół.
Nowości kryją się również w zakresie ergonomii i prowadzenia. Szersza kierownica, zaciski Brembo Stylema w wersjach RS i Moto2 Edition oraz w pełni regulowane zawieszenie Showa i Öhlins to tylko wierzchołek góry lodowej. Do tego dochodzi wahacz typu gullwing poprawiający stabilność przy wysokich prędkościach. Pozycja mocowania wahacza ma zapewniać naturalną przeciwwagę dla zawieszenia. Taka kombinacja ułatwia ciasne wyjścia z zakrętów i powoduje, że podwozie zachowuje się precyzyjnie i przewidywalnie. W wersji Moto2 Edition pojawi się w pełni regulowane zawieszenie Öhlins oraz kierownica clip-on. Ta wersja będzie limitowana do 765 sztuk. Wysokość siedziska w wersji R to 826 mm, w RS - 836 mm, a w Moto2 Edition - 839 mm i dodatkowo można ją obniżyć o 28 mm stosując akcesoryjne siedzenie. Jeżeli to okaże się niewystarczające, to przewidziano zestaw obniżający zawieszenie o 10 mm.
Nadwozie zostało całkowicie przeprojektowane. Zbiornik paliwa ma pojemność 15 litrów i zintegrowane boczne panele, które komponują się z ostrymi liniami osłon chłodnicy. Zmieniono także owiewkę reflektora, która ma zintegrowany wlot powietrza. W modelu RS pojawi się lakierowana dolna płetwa i będzie ją można zamówić jako akcesorium do wersji R. W przypadku wydechu zmieniono nie tylko jego konstrukcję i brzmienie, ale także kształt. Nowa końcówka ma jeszcze bardziej agresywny wygląd. W Street Triple Moto2 Edition dodano błotnik, panele, wykończenie lampy oraz płetwy pod silnikiem wykonane z włókna węglowego.
Nowości pojawiły się też w elektronice. Zoptymalizowano Cornering ABS i kontrolę trakcji. Dodatkowo kontrolę trakcji można ustawić w jednym z czterech poziomów lub całkowicie ją wyłączyć, co jest zalecane tylko dla doświadczonych użytkowników korzystających z motocykla na torach wyścigowych. Street Triple R ma cztery tryby jazdy - Road, Rain, Sport i konfigurowalny Rider. W RS i Moto2 Edition dodano tryb Track. Nowością dla tych dwóch wersji jest też nowy kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 5" z systemem My Triumph. W modelu R zastosowano osobny zestaw zegarów z wyświetlaczem TFT. Na pokładzie jest też system wheelie control.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze