tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 2023 Ducati Streetfighter V4 i Streetfighter V4 SP2. Ewolucja "Fight Formula"
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

2023 Ducati Streetfighter V4 i Streetfighter V4 SP2. Ewolucja "Fight Formula"

Autor: Wojciech Grzesiak 2022.10.20, 16:11 Drukuj

Ducati Streetfighter V4 ma dopiero dwa lata, ale już zdążył skraść serca tysięcy motocyklistów z całego świata. W sezon 2023 wjedzie w ulepszonej formule, która została zaprezentowana w kolejnym odcinku premierowego serialu Ducati World Premiere 2023.

Ducati Streetfighter V4 wywodzi się z modelu Panigale V4, więc aktualizacja topowego motocykla superbike z Bolonii pociąga za sobą wprowadzenie zmian w dużym Streetfighterze. Masa wynosząca 178 kg i maksymalna moc silnika Desmosedici Stradale sięgająca 208 KM to przepis na ekscytujące wrażenia z jazdy. Na rok 2023 Streetfighter V4 jest w wersji jednoosobowej, ale w komplecie znajdują się podnóżki i siedzisko pasażera. Pojemność zbiornika paliwa została zwiększona do 17 litrów, a jego kształt zaprojektowany tak, by zapewnić lepszą pozycję. W modelu Streetfighter V4 S dołącza nowy kolor - Grey Nero, gdzie szarość kontrastuje z czernią dodając agresywnego charakteru i uwydatniając elementy układu hamulcowego oraz zawieszenia.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Zmiany w elektronice to implementacja strategii Power Modes z modeli Panigale V4 i V4 S, która została odpowiednio skalibrowana pod model Streetfighter V4. Do dyspozycji będą cztery poziomy mocy silnika - Full, High, Medium i Low. Pierwszy pozwala wycisnąć maksimum z silnika Desmosedici Stradale, tryby High i Medium zyskały nowy system zarządzania mapą Ride by Wire z kalibracją dla każdego z sześciu biegów. W trybie Low moc jest ograniczona do 165 KM, a jazda staje się łagodniejsza. Wprowadzono również tryb jazdy Wet, który zwiększa bezpieczeństwo, kiedy złapie was deszcz. Na tym jednak nie koniec nowości, ponieważ wersja S i SP2 otrzyma w standardzie akumulator litowo-jonowy, który jest lżejszy o 1,7 kg od poprzedniego i pochodzi z modelu Streetfighter SP.

Wyświetlacz w nowym Streetfighter V4 rownież jest inspirowany modelem Panigale V4, a więc moment zmiany biegów jest sygnalizowany zieloną diodą, a tryb "Track Evo" odwzorowuje układ wskaźników z MotoGP, a więc kierujący może z łatwością monitorować najważniejsze parametry oraz pracę systemów elektronicznych. Nowe oprogramowanie Engine Brake Control EVO 2 zapewnia lepszą stabilność i precyzję hamowania. Kalibracja jest inna dla każdego biegu, w trzech różnych poziomach. Nowa strategia optymalizuje intensywność hamowania silnikiem zależnie od obciążenia tyłu. Zapobiega też blokowaniu tylnego koła na najbardziej wymagających odcinkach hamowania. Nowa strategia Ducati Quick Shift poprawia płynność zmiany biegów. Ostatni element elektronicznej układanki to nowa strategia sterowania wentylatorem chłodzącym, która przekłada się na zwiększenie komfortu termicznego podczas jazdy na drogach.

Zmiany wprowadzono także w zawieszeniu. Rama i jednostronny wahacz są wykonane z aluminium, a widelec upside-down posiada mechaniczną regulację dla wersji V4. W modelu Streetfighter V4 S zastosowano półaktywne zawieszenie Öhlins z interfejsem SmartEC 2.0, a w jego skład wchodzi widelec NIX30 i amortyzator TTX36. Oś wahacza jest umieszczona o 4 mm wyżej dla zwiększenia stabilności. Masa wersji S w stanie gotowym do jazdy wynosi teraz 197,5 kg.

Ducati Streetfighter V4 SP2 będzie dostępny w malowaniu Winter Test inspirowanym przedsezonowymi testami MotoGP i WorldSBK. Obręcze z włókna węglowego są o 1,4 kg lżejsze od tych z kutego aluminium zamontowanych w Streetfighterze V4 S i redukują moment bezwładności o 26 proc. z przodu i 46 proc. z tyłu. Do tego na pokładzie są zaciski Brembo Stylema R, suche sprzęgło STM-EVO SBK, zawieszenie Öhlins ze sprężynami i hydrauliką z Panigale V4, regulowane podnóżki aluminiowe, przedni błotnik z włókna węglowego, otwarte sprzęgło z karbonową osłoną i zaślepki do demontażu lusterek i uchwytu tablicy rejestracyjnej.

Produkcja modeli Streetfighter V4 i V4 S rozpocznie się od stycznia 2023 roku, natomiast wersji V4 SP2 od marca. Paleta kolorów obejmie Ducati Red i nowe malowanie Grey Nero, które zarezerwowane jest wyłącznie dla wersji "S". W katalogu akcesoriów pojawi się m.in. w pełni wyścigowy wydech Ducati Performance by Akrapovič, który pozwala zmniejszyć masę o 5 kg i zwiększa moc aż do 220 KM.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê