tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 TM EN300 2009 test
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

TM EN300 2009 test

2009.07.02 Vláďa Novotný | Zdjęcia: Vašek Maleček

strony: 1 2 3 4 5 6

NAS Analytics TAG

Jako trzeciego dostaję do rąk pierwszego z Włochów, czyli niebieskiego TM EN 300. Już pierwszy kontakt daje do zrozumienia, że to twardy motor. Podobnie jak Gas Gas oferuje wybór ostrzejszej i łagodniejszej mapy, które przełączamy przyciskiem na kierownicy, także podczas jazdy.

Już przy rozruchu daje się zauważyć stosunkowo oporny ruch klamki sprzęgła. W porównaniu z poprzednimi maszynami odczuwam szybkie zmęczenie przedramion i wiem już, że na TM sobie nie porządzę. Strzela od razu jak z procy i każdy milimetrowy ruch manetką gazu skutkuje ostrą reakcją. Od najniższych obrotów ochoczo i bez zwłoki przechodzi do najwyższych. Ujarzmienie tego dzikusa podczas jazdy na pełnej mocy to prawdziwe wyzwanie. Sterowność maszyny jest jednak świetna, doskonale poczyna sobie zwłaszcza na szybszych odcinkach i przy lądowaniu po skoku. Mały kłopot mam z krótszą dźwignią zmiany biegów - nie włącza się czasem taki bieg, jaki bym chciał. Problem tkwi tylko w dźwigni, w żadnym razie nie w samej skrzyni biegów, która funkcjonuje bardzo dobrze.

Reasumując, TM to maszyna bardzo ostra, wymagająca doświadczonego kierowcy. Na mój gust, a przede wszystkim umiejętności, jej temperament jest chyba ciut za duży, na trialowych odcinkach musiałem się sporo napocić, by ją okiełznać.

Wyjazd po rynnie na siodełku TM był prawdziwą radością. Świetnie trzymał ślad, jadąc tam, gdzie mu kazałem. Ostrzejszy, agresywny motor nie dał mi jednak chwili wytchnienia, dlatego też pasują mi bardziej maszyny o mniejszej mocy.

Modyfikacje w stosunku do modelu seryjnego:

Motocykl w pełni seryjny. Dzisiaj ogólnie jechał drugi raz, model tegoroczny. Precyzując, przed dzisiejszym testem wyjeździł jeden bak, więc podczas testu tak naprawdę dopiero się docierał. W stosunku do modelu seryjnego zamontowano tylko handbary, których cena waha się w granicach 85 zł.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
TM EN300 wyjscie z bandyTM EN300 wyskok
NAS Analytics TAG
TM EN300 w bandzieTM EN300 w terenie
TM EN300 zawodnicyTM EN300 zawodnik
TM EN300 podjazd w rynnieTM EN300 pod gore
TM EN300 podjazdTM EN300 na trawie
TM EN300 rynnaTM EN300 test
TM EN300 jezdziecTM EN300 las
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê