tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Szkopek wraca do WSBK w Katarze
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Szkopek wraca do WSBK w Katarze

Autor: Lovtza 2016.10.27, 09:17 Drukuj

Rusza ostatnia runda Mistrzostw Świata Motul FIM World Superbike. Podczas rundy w Jerez zakończyła się rywalizacja w klasach pucharowych Superstock 1000, Europejskim Pucharze Juniorów, a także poznaliśmy Mistrza Świata klasy Supersport, którym został po raz piąty Kenan Sofuoglu.

W Katarze nie zabraknie pomimo tego emocji, ponieważ do rozstrzygnięcia pozostały losy tytułu Mistrza Świata klasy Superbike. Na jego zdobycie mają szanse tylko zawodnicy fabrycznego zespołu Kawasaki - Tom Sykes i Jonathan Rea. Ten pierwszy traci do Rea, obecnego Mistrza Świata i lidera klasyfikacji generalnej aż 48 punktów. Zadanie stojące przed Sykesem wydaje się być karkołomne, ale na torze Losail przy sztucznym oświetleniu wiele może się wydarzyć podczas treningów, kwalifikacji, a także samego wyścigu.

NAS Analytics TAG

Ciekawą dla nas wiadomością jest fakt powrotu do rywalizacji Pawła Szkopka. W najbliższy weekend zawodnik węgierskiej ekipy Team Toth wystartuje Yamahą R1 w dwóch nocnych wyścigach na torze Losail. Szkopek w serii World Superbike startował od kwietnia, punktując w dwóch wyścigach, ale opuścił dwie ostatnie rundy, na francuskim torze Magny-Cours i w hiszpańskim Jerez de la Frontera. W ten weekend 41-latek wróci jednak do walki podczas dwóch ostatnich wyścigów sezonu, które wyłonią tegorocznego mistrza świata.

Paweł startował już w Katarze w mistrzostwach świata klasy World Supersport w latach 2005 i 2009, więc dobrze zna obiekt położony na przedmieściach Doha. Dodatkowym wyzwaniem dla jedynego Polaka w stawce będzie jednak jazda po zmroku po całkowicie oświetlonym torze.

"Co prawda miesiąc temu postanowiłem przedwcześnie zakończyć sezon, ale zespół zaprosił mnie do startu w wielkim finale w Katarze i po prostu nie mogłem odmówić. To będzie wyjątkowa runda, podczas której rozstrzygną się losy tytułu mistrza świata, dlatego weekend zapowiada się bardzo widowiskowo i świetnie będzie być częścią tego spektaklu. Cieszę się także, że będę mógł zakończyć tak udany dla mnie sezon raz jeszcze pokazując się przed kibicami w mistrzostwach świata i ponownie startując Yamahą R1, którą darzę wielkim sentymentem."

"Startowałem już w Katarze dwukrotnie w mistrzostwach świata klasy Supersport i polubiłem ten tor. Jest bardzo szybki i przypomina mi chociażby Misano, gdzie punktowałem w tym sezonie, ale jest także techniczny i wymagający. Jestem bardzo ciekawy jazdy w nocy przy sztucznym oświetleniu. Nigdy nie ścigałem się w takich warunkach w World Superbike, ale mam pod tym względem spore doświadczenie z wyścigów długodystansowych i zawsze dobrze radziłem sobie w takich warunkach. W 2009 roku byłem w Katarze szybki w klasie Supersport, ale podczas wyścigu jeden z rywali przewrócił się jadąc tuż obok mnie i upadając... spadł na mój motocykl, na którym przez chwilę jechaliśmy razem!"

"Ten sezon był dla mnie bardzo udany i oczywiście chciałbym zwieńczyć go kolejnymi punktami w mistrzostwach świata, ale zdaję sobie sprawę, że nie będzie to łatwe. Co prawda wiem, że zespół przygotował poprawki przedniego zawieszenia, które powinny bardzo nam pomóc, ale długa, kilometrowa prosta startowa będzie dużym wyzwaniem dla naszych silników. O zakręty jednak się nie martwię. Co prawda szczególnie środkowa część okrążenia jest bardzo techniczna, ale to świetny tor, na którym z pewnością będę się doskonale bawił."

Sam tor Losail powstał w roku 2004, około 30 kilometrów od centrum Doha, stolicy Kataru. Sama budowa obiektu zajęła zaledwie rok. Po raz trzeci z rzędu wyścigi Mistrzostw Świata FIM Superbike odbywać się będą przy sztucznym oświetleniu, które wytwarzane jest przez potężny i innowacyjny system, stanowiący integralną część obiektu. Tor na większości przebiegu swojej nitki otoczony jest sztuczną trawą, co ograniczyć ma osadzanie się piasku nanoszonego przez wiatr z pustyni. Podczas piątkowych treningów zawodnicy proszeni są o jeżdżenie w miarę możliwości standardowymi liniami przejazdu, tak aby dać czas na usunięcie z toru zalegającego pyłu.

Wokół liczącej 5,3 km trasy rozstawionych jest 3600 lamp, których moc wystarczyłaby do oświetlenia drogi z Kataru do Warszawy, 70 boisk piłkarskich w standardzie FIFA lub trzech tysięcy domów.

Treningi wolne w Katarze rozpoczną się już w piątek, a wyścigi odbędą się odpowiednio w sobotę i niedzielę o godzinie 19:00 polskiego czasu. Bezpośrednie relacje z obu wyścigów w Eurosporcie 1.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê