tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki GSX-R1000
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG

Suzuki GSX-R1000

Suzuki GSX-R to jeden z kultowych motocykli sportowych. Model GSX-R1000 został zaprezentowany w 2001 roku jako następca GSX-R1100. W pierwszej generacji (K1, K2) silnik miał sporo cech wspólnych z modelem GSX-R750. Maksymalna moc wynosiła 160 koni mechanicznych, a motocykl ważył na sucho 170 kg. W celu zmniejszenia wagi zastosowano tytanowy tłumik środkowy. Wydech wyposażono w system, który dynamicznie zmieniał ciśnienie w zależności od prędkości obrotowej silnika, położenia przepustnicy i innych parametrów.

W 2003 roku (K3, K4) pojawiły się pierwsze zmiany. GSX-R1000 został obniżony, ale zachowano geometrię motocykla. Rama została wzmocniona. Zmieniono kształt reflektora i tylnej owiewki. Nowy kształt reflektora pozwolił na umieszczenie wlotów powietrza o 20 mm bliżej środka. Komputer sterujący zmieniono z 16-bitowego na 32-bitowy. W 2005 roku (K5, K6) pojawiły się zmiany w silniku i podwoziu. Motocykl stał się 2 kg lżejszy i 41 mm krótszy. Producent osiągnął wagę na poziomie 201 kg z płynami i paliwem. W 2007 roku (K7, K8) GSX-R1000 przytył o 6,4 kg, ponieważ trzeba było dostosować układ wydechowy do nowej normy emisji spalin. Producent poprawił aerodynamikę żeby zminimalizować straty. Pojawiły się także zmienne mapy zapłonu - do wyboru były Mode A, Mode B i Mode C oraz hydrauliczne sprzęgło.

W 2016 roku na targach EICMA zaprezentowano zupełnie odmienioną odsłonę Suzuki GSX-R1000. Model z oznaczeniem L7 otrzymał mocno modyfikowany silnik, który wyposażono w mechaniczne zmienne fazy rozrządu, wałek wyrównoważający oraz elektroniczną przepustnicę. Elektronika zyskała sześcioosiowy moduł bezwładnościowy (IMU). Co ciekawe - L7 to pierwsza generacja GSX-R1000 z… wyświetlaczem poziomu paliwa. W wersji R dodano quickshifer z funkcją downshiftera, system wspomagania hamowania Motion Track Brake System oraz launch control. Moc maksymalna została zwiększona do 199 KM przy 13 200 obr/min.

Suzuki GSX-R1000 model 2017

Podstawowe dane techniczne:

silnik
4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
poj.
999,8 cm3
moc
149kW (202 KM) / 13,200 obr./ min

Wymiary:

Dług/szer/wys
2075 /705 /1145 mm
rozstaw osi
1420 mm
wys. siedzenia
825 mm

Osiągi:

V-max
B.D.
OPINIE UŻYTKOWNIKÓW 1 Przeczytaj opinie | Oceń ten motocykl

Więcej o Suzuki GSX-R1000

Filmy o Suzuki GSX-R1000

Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

sklep Ścigacz

    Polecamy

    NAS Analytics TAG

    Aktualności

    NAS Analytics TAG
    NAS Analytics TAG

    KONTAKT Z REDAKCJĄ

    na górę