Nowy Buell 1190RX - 185 KM, 138 Nm, 2,8 sekundy do 100 km/h
Guess who's back...
Dwa dni temu do sieci wyciekły zdjęcia nowego Buella (EBR) 1190RX, a dziś pojawiły się nowe zdjęcia oficjalne i dane techniczne. Chcecie je zobaczyć...
Przede wszystkim, EBR1190RX ma silnik V2 Rotax, o pojemności 1190cm3, który rozwija, uwaga, 185 KM. To nie koniec dobrych wiadomości, ponieważ cała konstrukcja, wraz z płynami waży 190 kg (!). Do tego dochodzi moment obrotowy 138 Nm i flagowe już dla Buella hamulce.
Ale teraz najlepsze. EBR1190RX będzie miał 21-stopniową kontrolę trakcji. Tak, kontrola trakcji będzie miała dwadzieścia jeden ustawień. A myśleliśmy, że Włosi z 8 stopniami przesadzają. Wróćmy jednak do samego silnika. Jednostka V2 rozwija 185 KM przy 10600 obr/min, a odcięcie następuje przy 11500 obr/min, co dla silnika widlastego jest bardzo wysoką wartością. Buell zapowiada, że od zera do 100 km/h motocykl rozpędza się w 2.8 sekundy. Co oznacza, że można robić wielką przykrości wszystkim japońskim i europejskim superbike'om.
Przedni zawias to widelec USD Showa Big Piston Fork, z pełną regulacją. Ciekawostką z kolei jest przednie światło. Wykorzystano tutaj technologię Cree LED, co pozwala wykorzystać w pełni drogowy limit 2000 lumenów obowiązujący w Stanach. Buell planuje wystawić EBR1190RX w wyścigach WSBK w przyszłym roku. Czekamy z niecierpliwością na dwa kolejne sprzęty ze stajni EBR - turystyczne enduro i turystyka.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeHaha nie H-D kolego. Juz dawno Buell nie pracuje z Harleyem. Tylko bral silniki od nich. Poczytaj sobie na ten temat. A dla mnie wielki szacun dla goscia ktory stworzyl z milosci i pasji swoj ...
OdpowiedzHaha nie H-D kolego. Juz dawno Buell nie pracuje z Harleyem. Tylko bral silniki od nich. Poczytaj sobie na ten temat. A dla mnie wielki szacun dla goscia ktory stworzyl z milosci i pasji swoj ...
OdpowiedzJe¿eli chodzi o design to Buell jest sto lat za murzynami...znaczy siê w³ochami.
Odpowiedzkilka ¶rubek i masz torowy SBK, po co ten ca³y design z mega kierunkowskazami, liczy siê waga i silnik
OdpowiedzNawet pokusi³bym siê o stwierdzenie ze za Koreañczykami z Hyosuna tak¿e. Typowa zreszt± dla amerykanów koncepcja silnik rodem z helokoptera wsadzony do ociosanego drewnianego klocka. Pozdrawiam H-D z tym czym¶ doczepionym z przodu na kszta³t owiewki :D
Odpowiedz