tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowe BMW C 650 Sport i C 650 GT od kuchni
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowe BMW C 650 Sport i C 650 GT od kuchni

Autor: Lovtza 2015.10.22, 10:23 Drukuj

BMW od kilku lat konsekwentnie rozwija swoją ideę urban mobility. Trzy lata temu zaprezentowane zostały zupełnie nowe modele maksiskuterów C 600 Sport i C 650 GT, do produkcji seryjnej wchodzi właśnie elektryczny C Evolution, a w najbliższych tygodniach poznamy również pierwszy od lat motocykl BMW o pojemności 300cc. Wszystko to po to, abyśmy bezpiecznie i efektywnie poruszali się po zatłoczonych ulicach wielkich miast.

Do bawarskich nowości na 2016 dołączy także zmodernizowana rodzina skuterów C 650 Sport i C 650 GT, kryjąca w sobie poprawione układy napędowe oraz nowatorskie rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa. Więcej o tych dwóch maxiskuterach opowie wam menedżer produktu Peter Maier.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Minęło parę lat odkąd byliśmy świadkami premiery nowej linii maxiskuterów BMW Motorrad. Czy wejście w ten ważny segment rynku odbyło się z powodzeniem?

Wejście BMW w ten segment było prawdziwym sukcesem. Przez te trzy lata na rynku sprzedaliśmy około 27000 sztuk, a więc blisko tego, co zaplanowaliśmy. Biorąc pod uwagę trudne okoliczności, gdyż był to czas zmian na rynku, tym większe to osiągnięcie.

Jakie najważniejsze ulepszenia znalazły się w najnowszych wersjach?

Wprowadziliśmy ulepszenia głównie w zespole napędowym. Sprzęgło i skrzynia biegów CVT (Continuously Variable Transmission - o bezstopniowej zmianie przełożenia) została przeprojektowana i efektem są wyższe osiągi, gdy chcemy odjechać spod świateł. Dodaliśmy do tego nowy tłumik, by uczynić dźwięk silnika pełniejszym, a C 650 Sport otrzymał zupełnie nowy wygląd. W dodatku, obok tych głównych punktów, wprowadziliśmy wiele zmian podwyższających bezpieczeństwo, jakość i komfort.

Jakie są największe różnice we wrażeniach, które czerpiemy z jazdy tymi dwoma maxiskuterami, w porównaniu do ich poprzedników?

Proces ruszania jest dużo łagodniejszy, mimo że pełen dynamiki, od razu można usłyszeć inny dźwięk z nowego wydechu. Wyraźnie widać doskonałą jakość wykończenia nowych części na przodzie, no i oczywiście nowy układ kolorów. Biorąc pod uwagę to wszystko - oba modele odbierane są bardziej jak nowe skutery niż tylko ulepszone wersje poprzednich modeli!

Jak myślisz, co odróżnia maxiskutery BMW od innych maxiskuterów?

Moim zdaniem chodzi o to w jaki sposób nasze maxiskutery oferują doskonałą kombinację wszystkich walorów, które mają nasze motocykle z dodatkowymi zaletami, które wiążą się po prostu z tym co daje jazda skuterem.

Standardowe urządzenia bezpieczeństwa czynnego, takie jak ABS i ASC, są bardzo mile widziane w nowych modelach. Side View Assist jest za to całkiem nowa i - pierwsza na świecie. Czy mógłbyś wytłumaczyć jak to działa, z punktu widzenia jeźdźca?

Side View Assist (SVA), czyli asystent martwego pola, jest komfortowo działającym urządzeniem wspierającym kierowcę, choć oczywiście to jeździec odpowiada za śledzenie ruchu drogowego wokół skutera. Side View Assist działa jak "wykrywacz pojazdów" znajdujących się w martwym polu - poza obszarem widzenia jeźdźca i lusterek skutera. Gdy poruszamy się po drodze, jeśli jakiś samochód - albo cokolwiek - zbliży się do nas, włącza się sygnał ostrzegawczy na odpowiednim lusterku i zaraz gdy pojazd opuści martwe pole widzenia - sygnał znika. BMW Motorrad oferuje taki system na motocyklowym rynku jako pierwszy, jesteśmy więc pionierami. W dodatku system wspiera jeźdźca także w przypadku gdy podejmie decyzję zmiany pasa ruchu.

Czy sądzisz, że to urządzenie trafi z czasem do kolejnych modeli BMW Motorrad?

W zasadzie jest to możliwe, ale w tej chwili nie mamy żadnych konkretnych planów z tym związanych.

Oczywiście większość maxiskuterów używana jest do dojazdów w mieście, ale czy myślisz, że na którymś z tych skuterów można więcej - np. pojechać w długą podróż?

Oczywiście, szczególnie C 650 GT jest modelem, który zdecydowanie nadaje się do długodystansowej turystyki. Dzięki naszym badaniom rynku wiemy, że około 40% skuterzystów w klasie ponad 500 cm3 używa swojego skutera do weekendowych wyjazdów i długodystansowych wycieczek.

Gdy motocyklista spróbuje po raz pierwszy jazdy na maxiskuterze BMW - jak zazwyczaj na to reaguje?

Opierając się na moich doświadczeniach - najczęściej na jego twarzy pojawia się uśmiech i komentuje to w rodzaju: "Nie spodziewałem się tego, to jeździ jak motocykl, a prowadzi się jak skuter. Jestem naprawdę pod wrażeniem".

Zatłoczenie miast na całym świecie nadal rośnie. Jak możemy przekonać więcej ludzi do pozostawienia ich samochodów w domu i odkryć korzyści - oraz radość - jazdy na dwóch kołach?

To proste, powinniśmy nadal oferować atrakcyjne produkty, takie jak te dwa nowe maxiskutery. Tylko musi upłynąć trochę czasu zanim ludzie zrozumieją i zobaczą w tym dla siebie korzyści.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê