tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle turystyczne - sercem, czy szkiełkiem i okiem? - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Motocykle turystyczne - sercem, czy szkiełkiem i okiem? - strona 2

Autor: Lovtza 2012.07.27, 14:50 66 Drukuj

Nasze typy

Tutaj dochodzimy do zasadniczej części naszego materiału. Poniżej znajdziecie subiektywną klasyfikację „fajności” poszczególnych modeli, jaką wypracowaliśmy przedzierając się nimi przez alpejskie przełęcze, drogi i autostrady. W krótkich żołnierskich słowach postaramy przedstawić co zadecydowało o takiej, a nie innej kolejności. Na końcu znajdziecie natomiast mało poprawną politycznie pointę, która dla wielu może wydać się nieco zaskakująca.

Miejsce 1: Honda Crosstourer

Dlaczego pierwsza? Przede wszystkim dlatego że to absolutnie fantastyczny motocykl. Cała szóstka kierowców jednogłośnie uznała Hondę za sprzęt, którym jazda dawała największej frajdy z jazdy –od ciasnych górskich agrafek, po szybkie przeloty autostradami. Pomimo sporej masy Crosstourer na górskich krętych drogach czuje się jak ryba w wodzie. Zwycięstwo Hondy w naszym teście jest bezdyskusyjne. Przekonał nas niesamowity komfort oferowany przez tą furę. Widlasta czwórka swą dynamiką urywa głowę, skrzynia DCT o lata świetlne wyprzedza konkurencję zdejmując z kierowcy sporo pracy i obciążenia, dzięki czemu można poświecić nieco więcej uwagi choćby kontemplacji wspaniałych alpejskich widoków.

Zastrzeżenia? Dotyczą one przede wszystkim masy, która jednak w magiczny sposób znika z chwilą gdy motocykl ruszy z miejsca. Przydałby się także bardziej rozbudowany zestaw wskaźników, bo ten który jest niewiele przewyższa ilością dostarczanych informacji to, co swego czasu oferowała kierowcy motorynka Predom Dezamet.

Miejsce 2: BMW R1200GS

Stary lis trzyma się dzielnie. Wszyscy kierowcy zwracali uwagę z jaką łatwością i gracją ta góra metalu składa się w ciasne zakręty. Silnikowi nie brakuje również dynamiki, na stromych podjazdach Beta idzie do przodu jakby była na sterydach. Bardzo dobrze wygląda także kwestia komfortu, dzięki czemu R1200GS niewiele ustępuje Hondzie. Za niemiecką furą przemawia bardzo przemyślane i bogate wyposażenie. ESA to klasa sama dla siebie.

Zastrzeżenia? Dynamika odstaje od tego co oferuje Crosstourer i Explorer. Problemem jest też sposób pracy układu przeniesienia napędu, w szczególności wał Kardana. Dziś konkurencja wypada zdecydowanie lepiej na tym polu. Nie każdy musi również lubić charakterystyczny sposób pracy boksera. 

Miejsce 3: Triumph Tiger 800

Zaskoczeni? My niespecjalnie. Mały Tiger urzeka esencją dobrego motocykla, tym co lubimy najbardziej – dynamiką, niską masą, poręcznością. Pamiętajcie że tym razem mamy w nosie dane z tabelek i teoretyczne katalogi dodatków, gadżetów i takie tam. Liczy się przyjemność z jazdy, a Tiger daje jej cholernie dużo, udowadniając przy okazji, że w realnym życiu do jej osiągnięcia nie potrzeba zaawansowanej elektroniki, układów kontroli trakcji, regulowanych elektronicznie zawieszeń. Wszystko w tym motocyklu jest takie, jakie powinno być – komfort, zachowanie na drodze, osiągi, a nawet dźwięk.

Zastrzeżenia? Tiger nie jest tak dynamiczny jak Crosstourer i nie jest tak wszechstronny jak R12000GS. No i to niepokojące rzężenie dobiegające z wnętrza silnika…

Miejsce 4: Triumph Explorer 1200

Triumph podobnie jak Honda z góry założył, że jego koń nie będzie zapuszczał się w teren (pomijając reklamowe sesje zdjęciowe do katalogów). Nakierowanie na szosę czuć już po pierwszych metrach za starami Explorera. Jest ciężki i bardzo dynamiczny. W jakiś trudny do zdefiniowania sposób Explorer zmusza jednak kierowcę do wytężonej koncentracji przy szybkiej jeździe po krętych drogach. Tej mocy jest momentami za dużo, operowanie gazem w zakrętach wymaga dużej precyzji. To sprawia, że Angolem człowiek jedzie nieco asekuracyjnie, wolniej niż choćby małym Tigerem. Wszyscy nasi kierowcy chwalili dynamikę, komfort i zawieszenie, ale jednocześnie każdy z nich podkreślał także że nie czuł się tak pewnie na brytyjskiej maszynie jak na Crosstourerze, czy też R1200GS.

Zastrzeżenia? Brak poczucia pewności o jakim wspomnieliśmy wyżej. No i to niepokojące rzężenie dobiegające z wnętrza silnika…

Miejsce 5: Yamaha Super Tenere 1200

To znakomity motocykl wyprawowy i piąte miejsce w naszym zestawieniu zupełnie nie oddaje jego gigantycznego turystycznego potencjału. Jesteśmy tego w pełni świadomi, ale przypominamy także, że to subiektywna ocena frajdy z jazdy jaką dały w czasie alpejskiej wycieczki prezentowane maszyny. Yamaha jest do bólu poprawna. Wygodna pozycja za kierownicą, świetne rozmieszczenie wszystkich instrumentów, bardzo dobre hamulce, mega stabilne zawieszenie, zestaw wskaźników rozbudowany jak w promie kosmicznym, bardzo dobra elektronika (kontrola trakcji, ABS), tylko że…

Zastrzeżenia? No właśnie… tylko że Super Tenera jest ospała. Dwucylindrowy silnik wyraźnie męczy się nerwowo poganiany na stromych podjazdach. Nawet w trybie sportowym dynamika ustępuje wszystkim dużym konkurentom, a także małemu Triumphowi. Jeżdżąc Super Tenerą i zestawiając ją z konkurentami trudno oprzeć się wrażeniu, że Yamahę zaprojektowano przede wszystkim po to, aby była skuteczna w wypełnianiu stawianych przed nią zadań, a nie po to, aby uwodziła kierowcę zwinnością baletnicy na górskich serpentynach. My jednak w tym zestawieniu przedkładamy baletnice nad ogorzałe słońcem robotne chłopki. 

Miejsce 6: BMW F800GS

Jest zwinny i poręczny. Do tego bardzo wygodny i jazda nim daje mnóstwo frajdy. Jest jednocześnie nieco za słaby. Szybka jazda po przełęczach wymaga mieszania biegami, odwijania gazu, rzucanego gdzieś głośno pod kaskiem „No jedź żesz…!”. A to nie jest fajne.  Strach pomyśleć co działoby się po obciążeniu bagażem i pasażerem.

Zastrzeżenia? Dlaczego w tym motocyklu nie ma sinika z Nudy 900!?

A prawda jest taka że…

… wszystkie te motocykle są znakomite i świetnie nadają się do turystyki. Jeździliśmy zawsze jedną grupą i nigdy nie trzeba było na nikogo czekać. Jeśli zatem nosicie się z zamiarem kupienia dużego turystyka – kierujcie się własnymi potrzebami i gustem. Decydując się na którykolwiek z prezentowanych koni na pewno dobrze zainwestujecie swoje pieniądze. Aha, lepszy duży czy mały? Lepszy ten, który lepiej jeździ. Łączenie frajdy z jazdy z pojemnością skokową może prowadzić do rozczarowujących wyborów.

Testy redakcyjne:

postoj przelecz alpenmasters 2012
crosstourer 1400 alpenmasters 2012 crosstourer 1400 tyl alpenmasters 2012
honda crosstourer 1400 DTC alpenmasters 2012 honda crosstourer zegary alpenmasters 2012
honda przelecz alpenmasters 2012 licznik crosstourer alpenmasters 2012
GS1200 tyl alpenmasters 2012 gs1200 zakret alpenmasters 2012
BMW gs1200 przelecz alpenmasters 2012 licznik gs1200 alpenmasters 2012
tiger 800 skarpa alpenmasters 2012 gs1200 skarpa alpenmasters 2012
tiger xc 800 alpenmasters 2012 tiger alpenmasters 2012
eplorer zakret alpenmasters 2012 explorer zakert tyl alpenmasters 2012
explorer przelecz alpenmasters 2012 explorer skarpa alpenmasters 2012
tenera alpenmasters 2012 explorer alpenmasters 2012
Yamaha Super Tenere 1200 alpenmasters 2012 licznik tenera alpenmasters 2012
tenera zakret alpenmasters 2012 tenera tyl zakret alpenmasters 2012
BMW GS 800 alpenmasters 2012 bmw gs800 skarpa alpenmasters 2012
gs800 tyl zakret alpenmasters 2012 gs800 przelecz alpenmasters 2012
gs800 zegary alpenmasters 2012 super tenera alpenmasters 2012
gs800 alpenmasters 2012 GS800 zakret tyl alpenmasters 2012 Honda zakret alpenmasters 2012 honda tyl alpenmasters 2012
explorer zakret alpenmasters 2012 yamaha super tenera alpenmasters 2012 gs800 zakret przod alpenmasters 2012 honda skarpa alpenmasters 2012
NAS Analytics TAG

Komentarze 15
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: Żółwik 19/06/2014 13:46

Seryjnymi ?

Odpowiedz
Autor: beebs 30/07/2012 13:24

że urywa du*e

Odpowiedz
Autor: Loki 30/07/2012 00:13

Okeeeej, okeeeej...

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę