tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP 2017: Ostatni dzieñ testów w Malezji i hondowski "Big Bang"
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP 2017: Ostatni dzieñ testów w Malezji i hondowski "Big Bang"

Autor: Daniel Nieznañski 2017.02.02, 12:37 1 Drukuj

Maverick Vinales z najlepszym czasem, Repsol Honda P2 oraz P4, Rossi w połowie pierwszej dziesiątki, Iannone poniżej oczekiwań. Lorenzo z niewielką strata do lidera. Honda z powodzeniem testuje silnik typu "Big Bang".

Trzeci, ostatni dzień testów był bardzo produktywnym dniem dla większości zespołów. Pomimo iż w połowie dnia spadł lekki deszcz, zawodonicy zrobili średnio najwiecej okrążeń spośród wszystkich dni testowych, a rekordzistą pod tym względęm był Marc Marquez, który pokonał 85 pomiarowych kółek. Podczas pierwszych dwóch sesji treningowych (poniedziałek, wtorek) większość kierowców podkreślała, że nie skupia się na jednym szybkim okrążeniu, lecz na testowaniu nowych części, ustawień i rozwiązań. Wiekszość ekspertów twierdziła, że trzeciego dnia czasy okrążeń będą najlepsze i jak się okazało mieli rację. Wielu zawodników odbyło symulację wyścigową pokonując średnio 20-25 okrążeń bez zjazdu do boksu. Godny uwagi jest fakt, że aż piętnastu jeźdźców zmieściło się ze stratą mniejszą niż 1sekunda do najszybszego Mavericka Vinales, a dziesięciu zawodników uzyskało czas poniżej 2 minut.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Marc Marquez po problemach technicznych drugiego dnia testów wykręcił w środę drugi czas 1:59.506. Honda testuje silniki z zapłonem typu "Big Bang". W silnikach tego typu detonacja mieszanki następuje w dwóch cylindrach jednocześnie, poprzednie silniki Hondy typu "screamer", w których detonacja nastepuje pojedyńczo w każdym cylindrze, charakteryzowały sie agresywnym oddawaniem mocy, a jedynie przy zastosowaniu zaawansowanego ECU (Engine Control Unit) moc mogła być przenoszona w sposób łagodny. Po zmianie przepisów wprowadzonych na sezon 2016, ECU zostało ujednolicone dla wszystich producentów i znacznie ograniczona możliwość jego rozwoju (chodziło o wyrównanie szans pomiedzy fabrycznymi zespołami dysponującymi ogromnymi budżetami, a prywatnymi, mniej zasobnymi zespołami). Motocykle Motogp Hondy z silnikami typu "screamer" przy "zubożałej" elektronice nie były w stanie przenieść płynnie mocy na tylne koło, pojawił się problem na wyjściach z zakrętów oraz podczas przyspieszania. Po odzyskaniu przyczepności motocykl miał tendecję do "wheelie". Silniki wyposażone w zapłon typu "Big Bang" nie sa w teorii tak agresywne jak "screamer", więc przy mniej zaawansowanej elektronice łatwiej jest sterować pracą silnika. Marquez zapytany o przebieg trzeciego dnia testów powiedział, że jest zadowolony z pracy jaką wykonał on i jego inżynierowie. Zaznaczył jednak, iż nie wszystkie założenia udało się zrealizować, skupiając się głównie na elektronice i ustawieniach motocykla.

Valentino Rossi uplasował się na piątej pozycji ze stratą do zespołowego kolegi wynoszącą 0.221s, do czwartego Daniego Pedrosy stracił zaledwie 0.011s, więc różnice były naprawde niewielkie. VR46 powiedział, że jest zadowolony z testu, czasy okrążeń były dobre, ale przede wszystkim dobrze czuł się na motocyklu. Maverick Vinales, tak jak i poprzedniego dnia testów, skupiał się głównie na tempie wyścigowym, które znacznie poprawił w stosunku do poprzedniego dnia. Zaznaczył także, że są jeszcze obszary w którym mogą udoskonalić Yamahę M1. Według MV25, Movistar Yamaha dysponuje najlepszym motocyklem w stawce.

Jorge Lorenzo podczas trzeciego dnia testów kontynował progres, "urwał" 0.7s względem poprzedniego dnia uzyskując swój najlepszy czas 1:59.767. Był zadowolony z postepu jaki zrobił, ale jak stwierdził jeszcze długa droga żeby w pełni pokazał swój potencjał. Podkreślił, że zespół jest zmotywowany i pracuje bardzo cieżko.

"The Maniac" dosiadający Suzuki GSX-RR po drugim dniu mógł pochwalić się najszybszym okążeniem, podczas ostaniego dnia zameldował się na 11 miejscu. Wśród debiutantów najszybszy ponownie był Johan Zarco 1:59.772 z teamu Monster Yamaha Tech3, który zajął 10. miejsce. Alex Rins, fabryczny kierowca Suzuki Ecstar, coraz lepiej sobie radzi i z niewielką stratą do zespołowego kolegi uplasował sie na 12. pozycji.

Kolejne testy odbędą się na malowniczym torze Phillip Island w Australii w dniach 15-17 lutego, charakterystyka toru różni sie od tego w Malezji. Czy Maverick Vinales miał racje mowiąc, że Movistar Yamaha dysponuje najlepszym motocyklem? Patrząc na tabele czasów trzeciego dnia może to jednak Honda okaże się najszybsza, nie zapominajmy także o coraz szybciej jeżdżącym Jorge Lorenzo. Jeżeli Casey Stoner pojawi sie na testach w Australli, to właśnie Duati może być najszybsze. Przypomnijmy, że CS27 świetnie sobie radzi na domowym torze - wygrał bowiem 6 wyścigów MotoGP z rzędu.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê