tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki KVF 750 Brute Force
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kawasaki KVF 750 Brute Force

Autor: Eristof 2009.03.06, 16:47 Drukuj

Prezencja

Zacznijmy od oględzin zewnętrznych i ergonomii modelu KVF 750. Wygląd quada Kawasaki, w mojej subiektywnej ocenie, jest całkiem przyjemny dla oka. Płyta chroniąca podwozie płynnie przechodzi w przedni zderzak, a ten z kolei w osłonę chłodnicy oraz obudowy lamp. Na przedniej i tylnej części wszędołaza zamontowano bagażniki, które możemy obciążyć bagażem o masie odpowiednio 40 i 80 kg. Z perspektywy kierowcy Brute Force sprawia wrażenie wielkiego, potężnego, a przy tym komfortowego czterokołowca. Wyposażono go w dużą, bardzo wygodną kanapę, która szczególnie zadowoli właściciela podczas dłuższych wycieczek. Ciekłokrystaliczny wyświetlacz informuje m.in. o poziomie paliwa, prędkości, rodzaju napędu, czy też ilości przejechanych kilometrów. Znalazło się w nim również miejsce na zegarek.  Kokpit uzupełniają kontrolki smarowania, biegu wstecznego, biegu jałowego oraz sygnalizator awarii paska napędowego, o którym przeczytajcie więcej w dalszej części testu.

NAS Analytics TAG

Silnik prawie jak w chopperze

Już sam przydomek „Brute Force", oznaczający w wolnym tłumaczeniu „brutalną siłę" daje nam przedsmak tego, co ma do zaoferowania największy quad przeprawowy ze stajni Kawasaki.  KVF 750 napędzany jest czterosuwowym, dwucylindrowym silnikiem w układzie widlastym, o kącie rozwarcia cylindrów równym 90o i pojemności 749 cm3. Dysponuje przy tym mocą 50,4 KM przy 6500 obr/min oraz momentem obrotowym na poziomie 59,4 Nm będącym do dyspozycji przy 4500 obr/min. Mieszanki paliwowej dostarcza układ wtrysku paliwa firmy Mikuni o średnicy gardzieli 36 mm. Przeniesienie napędu powierzono prostej i sprawdzonej  przekładni CVT, którą wyposażono w system informujący kierowcę o usterce paska napędowego. W praktyce system sygnalizuje za pomocą kontrolki z napisem Belt awarię paska, ograniczając tym samym moc silnika, aby kierowca mógł dojechać do serwisu i wymienić pasek na nowy.

Tytan pracy

Pomimo kilkustopniowego mrozu, jaki towarzyszył nam w dniu testu, nie mieliśmy najmniejszych problemów z powołaniem do życia silnika KVFa.  Krótka rozgrzewka i quad jest gotowy do jazdy. Już po przejechaniu pierwszych metrów dało się odczuć, jak dużą moc w całym zakresie obrotów oferuje duża Kawa. Korzyść ta wynika z zastosowania dwucylindrowej konstrukcji silnika. Jednak wiąże się z nią także bardziej wyczuwalne, niż w przypadku singli hamowanie silnikiem. Jeśli chodzi o ocenę quada w aspekcie komfortu jazdy, to trzeba przyznać, że na tej płaszczyźnie najnowszy KVF radzi sobie całkiem dobrze. Zawieszenie ma duży skok i jest dość miękkie, dzięki czemu dobrze pochłania nierówności. Ale przy pokonywaniu trudniejszych przeszkód potrafi dobić, co nie spodoba się zwolennikom sportów quadowych. Kawasaki KVF 750 niestety też dość opornie pokonuje zakręty. „Jazda w zakrętach quadem Kawasaki wiąże się z koniecznością wywarcia na kierownicy dużej siły, co wynika z konstrukcji układu kierowniczego. Oprócz tego musimy sporo balansować ciałem, gdyż środek ciężkości quada oraz siedzenie kierowcy mieści się dość wysoko..." - powiedział Jacek Bujański. Bardzo dobrze spisują się natomiast heble największej przeprawówki „zielonych". Dwie tarcze z przodu oraz tylny, uszczelniony bęben szybko i pewnie wytracają prędkość quada. Najbardziej zagorzali fani offroadowych przepraw z pewnością docenią małą, żółtą dźwignię znajdującą się na kierownicy. Kryje się pod nią płynna regulacja blokady mechanizmu różnicowego przedniego napędu. Jest to rozwiązanie typowe dla pojazdów budowanych z myślą o jeździe w ciężkim terenie.

W kilku słowach

Kawasaki KVF 750 to pojazd wszechstronnie uzdolniony. Dopatrzymy się w nim zarówno cech sportowca, jak i solidnego pracownika. Osiągi silnika, porównywalne z konkurencyjnymi pojazdami, jak Suzuki KingQuad 750AXi, czy Yamaha Grizzly 700Fi pozwalają dużej Kawie bez najmniejszych kompleksów rywalizować z nimi w przeprawach, czy też wyścigach cross country. Do KVFa możemy także podpiąć przyczepkę o masie całkowitej  wraz z ładunkiem 560 kg, czyniąc pojazd niezastąpionym narzędziem w przydomowych zadaniach.

Dane podstawowe:

Typ silnika Chłodzony cieczą, czterosuwowy, dwucylindrowy w układzie widlastym
Pojemność 749 cm³
Średnica x skok tłoka 85 x 66 mm
Stopień sprężania 8.8:1
Rozrząd SOHC, 4 zawory na cylinder
Moc 50.4 KM (37.1 kW ) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 59.4 Nm przy 4500 obr/min
Układ zasilania Wtrysk paliwa Mikuni o średnicy gardzieli 36 mm
Starter Elektryczny
Skrzynia biegów Automatyczna CVT z biegiem wstecznym
Napęd 2WD/4WD
Zawieszenie przednie Niezależne o skoku 171 mm
Zawieszenie tylne 200 mm
Hamulce przód Podwójny, tarczowy z zaciskami dwutłoczkowymi
Hamulce tył Bębnowy, wielotarczowy, uszczelniony
Wymiary (dł/ser/wys) 2195/1166/1233 mm
Rozstawa osi 1284 mm
Prześwit 247 mm
Pojemność zbiornika paliwa 19 l
Masa pojazdu "na sucho" 275 kg
Silnik Kawasaki Brute Force
Wyciagarka Kawasaki KVF 750
dzwignia gazu kawasaki kvf 750
Kawasaki kvf750 silnik
Kawasaki kvf750 amortyzator
Brute Force hak
Kawasaki dzwignia zmiany trybow jazdy
Wydech amor kawasaki kvf 750
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Bujanski Kawasaki KVF 750 po lodzie
Bujanski kvf 750
Jacek Bujanski Kawasaki bokiem
Kawasaki Brute Force tyl jazda
Kawasaki brute force Mr Quad
Kawasaki zjazd
Mr Quad Kawaski quad
Kawasaki KVF 750 na sniegu
KVF 750 Bujanski
Kawasaki Jacek Bujanski
Kawasaki KVF 750 tyl
KVF 750 z profilu
Kawasaki KVF750 przod
Kawasaki KVF 750
Kawasaki kvf 750 zegary
KVF 750 lampa przod
kvf 750 lewa manetka
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê