tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM Super Duke R - pocisk torowy - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

KTM Super Duke R - pocisk torowy - strona 2

Autor: Lovtza 2008.05.20, 14:11 9 Drukuj

KTM Super Duke R - pocisk torowy

2008.05.20 Lovtza

Na pełny gwizdek

Drugi dzień jazd zamknął usta wszystkim sceptykom, co do sportowego potencjału tej maszyny. Wszystkie motocykle wyposażono w wyścigowe opony Pirelli Dragon Supercorsa Pro SC, a fabryczne nastawy zawieszeń inżynierowie zamienili na typowo torowe. W tej konfiguracji Super Duke R udowadnia na jak wiele stać go na torze. Wspaniała zwrotność, bardzo dobra stabilność to przede wszystkim efekt zmian w nastawach zawieszeń. Możliwość późnego hamowania, wczesnego nawijania gazu na wyjściach oraz niesamowita przyczepność w zakrętach, to z kolei zasługa torowych opon. To zestawienie przekonuje do siebie i sprawdza się w praktyce. Dość powiedzieć, że czasy wykręcane na Salzburgring przez wyczynowe maszyny o podobnej mocy (600 Supersport) wynoszą ok. 1.25. Najszybsi dziennikarze kręcili na Super Dukach R czasy na poziomie 1.29! Przypominam, że mówimy ciągle o motocyklach w pełni fabrycznych, bez owiewek, wyposażonych w kierunkowskazy i sporo cięższych od rasowych wyścigówek. Ready to Race? O tak, i to zdecydowanie!

NAS Analytics TAG

Trudno tutaj jednak mówić o jakimkolwiek zaskoczeniu. W Niemczech oraz Wielkiej Brytanii bardzo sprawnie funkcjonują puchary markowe Super Duka. Poziom rywalizacji jest tam piekielnie wysoki, a czasy osiągane przez zawodników niewiele różnią się od klas mistrzowskich. To mówi samo za siebie.

Mistrz i jego dzieło

Po zjechaniu do paddoku towarzyszyło mi nieodparte wrażenie, że z tego sprzętu dałoby się zrobić jeszcze lepszą wyścigówkę. Wystarczyłoby kilka zmian - wąska, nisko mocowana kierownica, wysoko podciągnięte podnóżki oraz nieco bardziej rozbudowana owiewka. To niewiele, a zamieniłoby KTMa w prawdziwy pocisk torowy. Czemu zatem nie pomyśleli o tym konstruktorzy? Moje wątpliwości rozwiał w rozmowie wspomniany wyżej Karl-Maria Grugl: „Nie chcieliśmy zamieniać Super Duka R w Superbika bez owiewek. Ten motocykl ma służyć przede wszystkim do codziennej jazdy i stąd taka, a nie inna jego konfiguracja. Na ulicy szeroka kierownica i wygodna pozycja przydają się o wiele bardziej, niż sportowy image. A że w motocyklu drzemie tak duży potencjał? Cóż, każdy jeździec może łatwo dostosować go „pod siebie" i czerpać frajdę z jazdy po torze „.

Na sterydach

W czasie prezentacji 990 Super Duke R dziennikarzom zademonstrowany został także egzemplarz ubrany od stóp do głów w fatałaszki z katalogu Power Parts. Karbonowe koła i elementy nadwozia, przepiękny układ wydechowy Akrapovica, misterne konsole podnóżków wykonane z lotniczego duraluminium i wiele innych wspaniałych drobiazgów. Wszystko to nie pozwalało oderwać oczu od dopasionego Super Duka. To jeden z wielkich plusów KTMa. Kupując austriacki motocykl klient ma natychmiastowy (także w Polsce) dostęp do przemyślanych, najwyższej jakości dodatków i w przeciwieństwie do japońskich importerów nie musimy czekać całych tygodni na ściągnięcie ich z zamorskich magazynów.

Super Duke R dla Kowalskiego?

Na odprawie inżynierowie podkreślali, iż ich zamierzeniem było stworzenie motocykla przyjaznego użytkownikowi. Motocykla o ogromnym potencjale, a jednocześnie łatwego do okiełznania i przyjemnego w obyciu. Dokładnie taki jest nowy 990 Super Duke R. Pytanie tylko, ilu szczęśliwców stać w naszych realiach na takie cacko? Standardowy Super Duke kosztuje w kraju nad Wisłą 49 990 zł. To sporo. Testowana wersja R to wydatek na poziomie 55 300, a to już bardzo dużo. Czy ten motocykl jest wart tych pieniędzy? Zdecydowanie tak, jako że na tą kwotę składają się najwyższa jakość i najlepsze komponenty. Mam zatem szczerą nadzieję, że cena Super Duka R nie będzie przeszkodą na drodze do podbicia serc i umysłów polskich motocyklistów.

Dane techniczne:

Model 990 Super Duke R 2008
Jednostka napędowa
Typ silnika Silnik dwucylindrowy, czterosuwowy, V 75°
Pojemność skokowa 999 cc
Średnica cylindra x skok tłoka 101 / 62,4 mm
Moc (homologowana) 97 kW / 10000 rpm
Maksymalny moment obrotowy 102 Nm / 8000 rpm
Kompresja 11,5:1
Rozrusznik/ Akumulator E-Starter / 12 V 11,2 Ah
Przekładnia 6 biegi, skrzynia przekładniowa kłowa
Zasilanie Keihin elektroniczny wtrysk paliwa
Układ rozrządu 4 V / DOHC
Smarowanie Smarowanie obiegowe pod ciśnieniem
Smarowanie silnika Motorex, SAE 10W-50
Przełożenie wstępne 19:35
Przełożenie wtórne 16:38
Chłodzenie Chłodzenie cieczą
Sprzęgło Sprzęgło cierne wielopłytkowe w kąpieli olejowej, uruchamiane hydraulicznie
Sterowanie silnikiem Keihin EMS
Podwozie
Rama Chromowo-molibdenowa kratownicowa rama rurowa, lakierowana proszkowo
Tylna rama Aluminium 7020
Kierownica Aluminium, Ø 28 / 22 mm
Zawieszenie przód WP USD Ø 48 mm
Zawieszenie tył WP mono shock
Skok zawieszenie z przodu / z tylu 135 / 150 mm
Hamulce przednie 2 x Brembo czterotłokowy, tarcza hamulcowa 320 mm
Hamulce tylne Brembo Jednotłokowy zacisk pływakowy, tarcza hamulcowa 240 mm
Felga przednia / tylna 3,5 x 17"; 5,5 x 17"
Opona przednia / tylna 120/70 ZR 17"; 180/55 ZR 17"
Łańcuch X-Ring 5/8 x 5/16"
Akumulator 12 V / 11,2 Ah
Układ wydechowy Polerowana stal nierdzewna, z regulowanym katalizatorem
Kąt główki ramy 67,3°
Wyprzedzenie 93,9 mm
Rozstaw osi 1450 ± 15 mm
Nieobciążony prześwit 140 mm
Wysokość siedzenia 865 mm
Pojemność zbiornika 18,5 litra / 2,5 litra rezerwy
Waga (bez benzyny) ok. 186 kg
Cena PLN 55300
KTM 990 Super Duke zbiornik
tlumiki Akrapovic komplet
tylny Plastik KTM
KTM Super Duke dolna owiewka
blotnik tylnego kola
podnozek aluminiowy
sety podnozkow
spoiler karbon
wydech akrapovic
zbiornik plynu hamulcowego
pokrywa zbiornika plynu hydraulicznego
karbonowy blotnik karbonowa felga
amortyzator WP KTM 990 Super Duke R Pomiar mocy TUV power SDR MY08
Wal korbowy V2 Tlok silnika
KTM SuperDuke zawory Rury wydechowe Akrapovic
gardziele ukladu wtryskowego Glowica Silnika
NAS Analytics TAG

Komentarze 7
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê