tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Husqvarna 2014 - enduro jak Husaberg
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Husqvarna 2014 - enduro jak Husaberg

Autor: Micha³ Mikulski 2013.10.18, 09:15 Drukuj

Nie oszukujmy się, wyczekiwanie rewolucji na tym polu byłoby skrajnym optymizmem. Endurowe modele Husqvarny bazują na rozwiązaniach znanych z Husaberga i KTMa, ale jeśli uważnie się przyjrzeć, to jest tu sporo nowości. Zanim do nich dojdziemy, wyjaśnię zmiany w nazewnictwie. Pierwszy raz ktoś podszedł do tego logicznie i przykładowo: TE250 to skrót od Two-stroke Enduro (Dwusuwowe Enduro). FC350 to nic innego jak Four-stroke Cross. Proste jak budowa cepa, prawda?

Wróćmy jednak do gamy endurówek. Husqvarna będzie oferować trzy modele dwusuwowe, TE125, TE250 i TE300 oraz cztery modele czterosuwowe z potężnym FE501 na pojemnościowym szczycie. Wszystkie endurówki oprócz małej 125. wyposażone są seryjnie w elektryczny starter, a czterosuwy nie posiadają nawet “kopniaków”.

NAS Analytics TAG

Na pierwszy rzut oka widzimy mocne powiązanie z modelami Husaberga. Plastiki są tylko delikatnie inaczej uformowane i poza kolorami ciężko naleźć różnice. Nawet przednia lampa to klasyka gatunku w wykonaniu inżynierów z Mattighofen. Ostatecznie, to pozory, ponieważ zmian jest całkiem sporo (szczególnie jak na zaledwie kilka miesięcy od przejęcia marki). Największą w moim odczuciu nowością w stosunku do Husaberga, czy nawet KTMa, jest zastosowanie systemu dźwigienkowego w tylnym zawieszeniu. Dźwigienki pozwalają uzyskać lepszą przyczepność i “czucie” tyłu, a dzięki amortyzatorowi DCC marki WP mamy możliwość pełnej regulacji (także dla niskich i wysokich prędkości) zawieszenia. Same dźwigienki można wymieniać dla uzyskania innej geometrii.

Kolejnym dosyć ciekawym rozwiązaniem (jestem bardziej niż pewien, że niedługo zobaczymy je także w KTM) jest plastikowa rama pomocnicza. Możecie zobaczyć na zdjęciach, że to zamknięta konstrukcja. Upchano tam całą elektronikę, co zabezpiecza ją przed uszkodzeniem. Sama rama pomocnicza jest ponoć na tyle elastyczna, że zamiast pękać, będzie się wyginać i wracać do pierwotnej formy. Ciekawe…

Zamykając temat zawieszeń, nie sposób zapomnieć o amortyzatorach WP 4CS z przodu. Jest to tzw. zamknięty kartridż, ale dzięki zastosowaniu kilku sztuczek, jego użytkowanie jest dużo łatwiejsze. Przydatną funkcjonalnością jest fakt, że można go regulować bez schodzenia z motocykla, ponieważ regulacja kompresji i odbicia znajduje się u góry amortyzatorów - na prawnym amortyzatorze odbicie, na lewym kompresja. Mimo to, obydwa amortyzatory posiadają taką samą konstrukcję i - w odróżnieniu od nowoczesnych airforków, dostępnych u japońskiej konkurencji - obydwa pełnią taką samą rolę przy kompresji i odbiciu. Po prostu sposób na zmianę charakterystyki jest inny niż w konwencjonalnym zawieszeniu. Amory WP osadzono w pięknie wyglądającej, czarnej półce.

Zasiadając za sterami dowolnego enduraka Husqvarny poczujecie znaną ergonomię. Zestaw przełączników, pozycja za sterami, nawet twardość siedzenia - to wszystko już gdzieś kiedyś było. Niekoniecznie jest to zła cecha. Zaznaczę, że jakość wykonania jest porażająco wysoka. Zaryzykuję stwierdzenie, że wyższa niż w KTMie, chociaż taki efekt może być spowodowany jasną, przyjemną dla oka kolorystyką.

Czy zmiany w zawieszeniu przekładają się na realne wrażenia z jazdy? Tak, ale przesadnie bym się tym faktem nie wzniecał. Możliwość grzebania przy lagach bez schodzenia z motocykla jest rzeczywiście wygodna (pokrętła są bardzo duże). Utrzymywanie przez amortyzatory stałej charakterystyki nawet przy dłuższej jeździe w ciężkich warunkach jest godne podziwu. Ale nadal różnice są minimalne i wyczują je tylko profesjonaliści. Całej reszcie, w tym bezdyskusyjnie też mnie, wystarczą standardowe rozwiązania. Jest jednak cecha wyjątkowa dla Husky - odgłos dźwigienek walących w kamienie. Zdaję sobie sprawę, że uszkodzenie takiej dźwigienki wymaga niesamowitych zdolności, co faktu nie zmienia, że w tak ciężkich warunkach zdarzało się to wyjątkowo często.

Eghmm… w kwestii silnikowej, odsyłam do naszej recenzji aktualnych modeli EXC. Nie żartuję. Mimo że, w Husce znajdziemy kilka drobnych różnic, wrażenia z jazdy w kwestii silników są praktycznie identyczne.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
enduro husqvarny ale idzieenduro husqvarny piekne zdjecie w lesie
NAS Analytics TAG
enduro husqvarny uddevalla lashusqvarna 2014 factory zawodnicy
husqvarna 2014 na skalachhusqvarna 2014 piekne zdjecie
husqvarna 2014 skok po skalachhusqvarna 2014 w akcji
husqvarna 2014 w szwecjihusqvarna 2014 zawodnik fabryczny
nowe husky enduro podjazd po kamieniachnowe husky enduro po kamieniach
nowe husky enduro skok w lesienowe husky enduro szwedzki las
husky 2014 na gumiehusky 2014 wyjazd z rury
husky 2014 w lesiehusky 2014 w piasku
husqvarna 2014 gama enduronowe husky enduro przez wode
2014 husqvarna modele enduro 2t z tylu2014 husqvarna modele enduro 300 2t
2014 husqvarna modele enduro bez plastikow2014 husqvarna modele enduro blotnik
2014 husqvarna modele enduro glowica2014 husqvarna modele enduro jednostka napedowa
2014 husqvarna modele enduro na podstawoku2014 husqvarna modele enduro silnik
2014 husqvarna modele enduro wahacz2014 husqvarna modele enduro z boku
2014 husqvarna enduro bez owiewek2014 husqvarna enduro dwusuw
2014 husqvarna enduro koncowka wydechu2014 husqvarna enduro na podstawce
2014 husqvarna enduro przy siatce2014 husqvarna modele enduro lampa
2014 husqvarna modele enduro piasta2014 husqvarna modele enduro rura
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê