tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda PCX125 2016 - najlepszy skuter w mieście
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda PCX125 2016 - najlepszy skuter w mieście

Autor: Beavis 2016.09.21, 14:06 9 Drukuj

Niepozorny i nietypowy. Testujemy jeden z najpopularniejszych skuterów Hondy.

Honda od czasu do czasu przemyca do swojej oferty pojazdy u podstaw dedykowane rynkowi azjatyckiemu. Nie inaczej było z nieco szalonym Wava’em 110i, czy nadal jest z popularną CB125F. Oczywiście Honda nie może pozwolić sobie na wpadkę, przystosowując pojazdy do wymogów europejskiego klienta. Taki mariaż najczęściej się udaje - przy przystępnej cenie możemy stać się właścicielem jakby nie patrząc markowego jednośladu.

NAS Analytics TAG

W listopadzie 2009 roku Honda zaprezentowała PCX-a 125. Produkowany w Tajlandii skuter po kilku zmianach trafił do Europy, a ostatecznie w nasze ręce. 20 kilometrów za sterami poczciwego PCX-a i jasne staje się dlaczego to jeden z najpopularniejszych skuterów w ofercie Hondy.

Szybki

Nisko umieszczone, duże lampy dające niebieskie światło. Ucięta szyba pełniąca funkcję mini-owiewki i zabudowany tunel środkowy. PCX wygląda ładnie, ale niespecjalnie ukrywa swój rodowód. Prosty zestaw przyrządów jest wyraźny i oferuje wszystkie niezbędne informacje. Na odsłoniętej, chromowanej kierownicy znajdziemy standardowe przełączniki oraz guzik do wyłączania systemu start-stop. PCX był pierwszym dwukołowym pojazdem wyposażonym w takie rozwiązanie. Dodatkowo na kierownicy znalazł się włącznik świateł awaryjnych.

Jakość wykonania stoi na dobrym poziomie. Plastiki są dokładnie spasowane, czerwony lakier błyszczy się w słońcu. W tej kwestii nie mam żadnych zastrzeżeń.

 

Dzisiaj na mieście sesja zdjęciowa tego potwora :) / Beavis #honda #hondapcx #pcx #pcx125 #125 #scooter #skuter

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Ścigacz.pl (@scigacz_pl) 27 Cze, 2016 o 8:12 PDT

 

Wygodna pozycja za sterami powinna być przyjemna także dla większych kierowców, chociaż mocno zabudowane boczne osłony mogą ograniczać ruchy. Siedzenie jest także dość wysoko względem kierownicy, co daje dziwne (niekoniecznie w negatywnym znaczeniu tego słowa) uczucie. Siedzimy wysoko, z dłońmi niemal w okolicach pępka i widokiem zabawnie ściętego przodu. Szyba przyzwoicie rozbija pęd powietrza, ale pewnie świat by się nie skończył gdyby była wyższa.

W trakcie jazdy te niewielkie niedogodności znikają. Ważący 130 kg skuter jest demonem miejskich dróg. I nie chodzi mi o urywające głowę przyspieszenia, bo 12-konny silnik pozwala na dynamiczne przyspieszanie w granicach rozsądku. Mam na myśli niewielkie koła, wąskie opony i niską masę. Zestaw takich cech w połączeniu z przyzwoitym zawieszeniem i skuterowymi gabarytami daje możliwość bardzo sprawnego poruszania. W korkach trzeba trąbić na motocyklistów, by odsuwali się z drogi. Krótki promień skrętu pozwala na wygodne manewrowanie w miejscu, a praktycznie brak szyby daje ogromną widoczność. To tak jakby usiąść na bardzo szybkie obrotowe krzesło, jakkolwiek by to nie brzmiało.

Praktyczny

PCX jest także praktyczny. 8-litrowy zbiornik paliwa daje zasięg przekraczający 300 km. Podczas zastosowania sytemu start-stop PCX spalał ok. 2,5 L / 100 km w mieście i nie więcej niż 3 L podczas moich dojazdów do pracy z podwarszawskiego Nowego Dworu Mazowieckiego (gdzie przez ponad połowę trasy spędzałem z prędkością w okolicach maksymalnej). Przy mojej wadze rozpędzenie się do 110 km/h było realne, choć Honda najlepiej czuje się w okolicach 90 km/h.

W schowku pod siedzeniem zmieści się kask integralny, ale jest on dość wąski i np. miałem problemy ze zmieszczeniem plecaka z laptopem.

PCX125 nie jest idealny. Honda postanowiła zastosować opony o niskich oporach toczenia, które oferuja dramatycznie mało przyczepności nawet na suchym. Zdarzało mi się zabuksować kołem podczas startu spod świateł! Gdy spadnie deszcz robi się naprawdę niewesoło, a sprawę nie ułatwia układ hamulcowy. Mimo, że jest to układ zintegrowany (czyt. z założenia bezpieczny), dozowalność jest zaskakująco niska. Najpierw nie dzieje się nic, a w połowie klamki przednie koło się blokuje. Blokuje w sytuacjach w których blokować się nie powinno, nawet przy niskich prędkościach. To o tyle niebezpieczne, że PCX nie posiada ABS-u.

Oszczędny

Honda PCX125 kosztuje 11 600 zł. To dużo i niedużo, w zależności jak na skuter spojrzymy. Dla osób mieszkających w dużych polskich miastach to strzał w dziesiątkę. W przypadku PCX-a oszczędzamy nie tylko czas na dojazdach do pracy, ale także pieniądze (w moim przypadku wydałbym mniej niż na bilet miesięczny uprawniający do poruszania się komunikacją miejską!). Stąd traktując PCX-a jako narzędzie będziecie zadowoleni. Nie sprawdzi się on jednak jako wejściowy pojazd do świata motocyklizmu. W takiej sytuacji dużo lepszym rozwiązaniem będzie CB125F.

Ostatecznie wstrzymałbym się z zakupem jeszcze chwilę i poczekał na posezonowe promocje. Bo jeśli traktujemy PCX-a jako sposób na oszczędzanie, to warto oszczędzić każdą złotówkę…

Dane techniczne:

Silnik 
Średnica x skok tłoka (mm) 52,4 x 57,9
Dawkowanie paliwa Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Stopień sprężania 11
Pojemność skokowa (cm³) 125
Typ silnika Chłodzony cieczą, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 2-zaworowy, SOHC
Moc maksymalna (KM) 11,7 KM przy 8500 obr/min
Maks. moment obrotowy (Nm) 12 Nm przy 5000 obr/min
Rozrusznik Elektryczny
Koła 
Hamulec przedni 220 mm pojedynczy tarczowy, 3-tłoczkowy zacisk, CBS
Hamulec tylny 130 mm bębnowy, CBS
Zawieszenie przednie 31 mm widelec teleskopowy, skok 100 mm
Zawieszenie tylne Wachacz aluminiowy, podwójne amortyzatory, skok 75 mm
Opona przednia 90/90 14M/C (46P)
Opona tylna 100/90 14M/C (57P)
Koło przednie 5-ramienne z odlewu ze stopów lekkich
Koło tylne 5-ramienne z odlewu ze stopów lekkich
Wymiary i Waga 
Pojemność akumulatora (Ah) 12 V / 6 Ah
Kąt pochylenia główki ramy 27°
Wymiary (dł. x szer. x wys.) (mm) 1930 x 740 x 1100
Typ ramy Stalowa, rurowa, dolna belka nośna
Pojemność zbiornika paliwa (litry) 8
Zużycie paliwa (l / 100 km) 2,1 z systemem Idle Stop
Pojemność zbiornika paliwa (litry) 8
Prześwit (mm) 130
Lampa przednia LED
Masa własna pojazdu (kg) 130
Wysokość siedzenia (mm) 760
Wyprzedzenie (mm) 85
Rozstaw osi (mm) 1315
Skrzynia Biegów 
Sprzęgło Automatyczne, odśrodkowe
Sterowanie sprzęgłem automatyczne
Przełożenie końcowe pas napędowy (V-belt)
Skrzynia biegów V-MATIC bezstopniowa
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
miejska Honda PCX Scigacz plasfaltem Honda PCX Scigacz pl
NAS Analytics TAG
prosto Honda PCX Scigacz plw ruchu Honda PCX Scigacz pl
w zakrecie Honda PCX Scigacz pljazda prosto Honda PCX Scigacz pl
po ulicy Honda PCX Scigacz plnowa Honda PCX Scigacz pl
dynamicznie Honda PCX Scigacz plzakret Honda PCX Scigacz pl
w miescie Honda PCX Scigacz plzakret w Honda PCX Scigacz pl
zakret na Honda PCX Scigacz plguma Honda PCX Scigacz pl
lewa strona Honda PCX Scigacz pllewy bok Honda PCX Scigacz pl
lewy przod Honda PCX Scigacz pllewy tyl Honda PCX Scigacz pl
prawy bok Honda PCX Scigacz plprawy przod Honda PCX Scigacz pl
prawy tyl Honda PCX Scigacz pltyl Honda PCX Scigacz pl
gniazdko Honda PCX Scigacz plkanapa Honda PCX Scigacz pl
kierownica Honda PCX Scigacz plkolo Honda PCX Scigacz pl
kufer Honda PCX Scigacz pllampa Honda PCX Scigacz pl
lewa manetka Honda PCX Scigacz pllicznik Honda PCX Scigacz pl
miejsce na nogi Honda PCX Scigacz plmocowanie kierownicy Honda PCX Scigacz pl
podnozka Honda PCX Scigacz plprawa manetka Honda PCX Scigacz pl
schowek Honda PCX Scigacz plsilnik Honda PCX Scigacz pl
stacyjka Honda PCX Scigacz plstopka Honda PCX Scigacz pl
tarcza Honda PCX Scigacz pltlumik Honda PCX Scigacz pl
tylna lampa Honda PCX Scigacz plwlew paliwa Honda PCX Scigacz pl
wydech Honda PCX Scigacz plzegary Honda PCX Scigacz pl
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę