tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 EICMA 2015 - relacja z Mediolanu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

EICMA 2015 - relacja z Mediolanu

Autor: Lovtza 2015.11.25, 09:32 1 Drukuj

W miniony weekend zakończyła się jedna z najważniejszych światowych imprez wystawienniczych branży motocyklowej. EICMA 2015 nie tylko pokazała czym będziemy jeździli w przyszłym roku, ale także zarysowała nowe trendy oraz pokazała kondycję branży motocyklowej. Jakie wnioski z obserwacji tego rynku wyciągnęliśmy my?

Advertisement
NAS Analytics TAG

Motocykle

Wiodący producenci motocykli mają się nieźle. Świetną tego ilustracją była prezentacja nowych modeli Ducati na zamkniętym pokazie tuż przed samymi targami. Włosi, którzy zanotowali znakomity, rekordowy rok w sprzedaży motocykli w tym sezonie chcą utrwalić wzrosty przede wszystkim mniejszym Scramblerem o nazwie Sixty2 oraz bardziej dopasioną wersją znanego już Scramblera o nazwie Flat Track Pro. Wygląda na to, że zapotrzebowanie na wyluzowane motocykle dla indywidualistów nie spada. Dopasiona Multistrada 1200 Pikes Peak zadowoli najwybredniejszych, a zwolennicy mniejszych pojemności z pewnością odnajdą się na nowych Hyperstradzie i Hypermotardzie. Choć wydawać się to może szalone, w ofercie Ducati zagości stricte terenowa Multistrada Enduro, która rzucić ma rękawicę BMW i KTMowi. Miłośnicy torowania z pewnością ucieszą się z obecności w gamie nowego Panigale 959, który przy swoich parametrach na 2016 nie powinien mieć żadnych problemów w rywalizacji ze współczesnymi „litrami”. Na koniec XDiavel. Powercruiser z Bolonii ma łączyć świat wysokich osiągów i najbardziej zaawansowanych technologii z przyjemnością z jazdy w bardziej wyluzowanym tempie…  

Włosi mają do pokazania oczywiście o wiele więcej. Na halach wystawienniczych w kolejnych dniach zobaczyć mogliśmy nowe Moto Guzzi V9 w kilku odsłonach, Latającą Fortecę MGX-21, czy chociażby Scramblera V7 II Stornello. Sporo drobniejszych poprawek pokazała na swoim stoisku Aprilia, gdzie największą uwagę przykuwały modele Aprilia RSV4 RR oraz RF. Gwiazdą stoiska MV Agusty było rzecz jasna nowe Brutale 800, natomiast dosyć mizernie wyglądało stoisko Bimoty, która wyraźnie podupadła w ostatnich latach. Włosi zaprezentowali model Tesi 3D RaceCafe oraz nowe rozwiązania dotyczące zastosowania węglowych elementów w ramach i podwoziach.

Europejskie marki mają się dobrze. Widać to nie tylko na przykładzie brandów z Włoch, ale także z innych krajów Starego Kontynentu. Niemcy ostatecznie weszli w segment małych pojemności. Nowe BMW G310R wygląda bardzo dobrze i ma wszelkie szanse narobić niezłego zamieszania w swoim segmencie. Po sukcesie R nineT BMW chce także pozyskać nowych klientów modelem R nineT Scrambler. Obok tych dwóch nowości na dużym stoisku dumnie prężyły się także najnowsze skutery C650 Sport i GT. KTM, który w ostatnim czasie mocno wszedł na asfalt, zaprezentował swoje najnowsze zabawki do jazdy po zakrętach. Znany i lubiany 690 Duke na rok 2016 przeszedł gruntowną modernizację. Do oferty wchodzi również turystyczna wersja modelu 1290 Super Duke, czyli Super Duke GT. Husqvarna, która jest firmą siostrzaną również nie zamierza koncentrować się wyłącznie na offroadzie. Szwedzka marka pokazała w Mediolanie model 701 Vitpilen, a zaraz po targach jego wersję wyposażoną w silnik 125cc.

Triumph na obszernym stoisku  pokazał przede wszystkim nowego Tigera Explorera XR oraz przeprojektowanego Speed Tripla, który bardzo nam się podobał. Gdzieś pomiędzy stoiskami wypatrzyliśmy nawet wskrzeszonego Horexa, który doczekał się nowego właściciela.

A co z mniejszymi europejskimi markami działającymi głównie w offroadzie? Pomijając wielkich graczy typu KTM, Huska, oferta pojazdów offroadowych wygląda… przeciętnie. GasGasa już nie ma, Sherco pokazało swoje nowości na małym stoisku, podobnie zresztą jak TM. Beta nie wystawiła się w ogóle. Wypatrzyliśmy kilka marek oferujących trialówki, ale przeglądając ofertę i widząc działania dużych marek uciekających na szosę jasnym jest, że wyczynowy offroad będzie się kurczył.

Sporo nowego widać tymczasem u Japończyków. Honda na przedtargowej prezentacji pokazała swoje nowości na rok 2016, o których właściwie wszystko wiedzieliśmy już przed targami. Africa Twin nie mogła zaskoczyć nikogo swoim pojawieniem się na wybiegu, bo Honda chwali się nią od roku. Na samym stoisku targowym (gdzie Japończycy nie odważyli się wystawić motocykla MotoGP należącego do Marca Marqueza!) realną ciekawostką były koncepty CB4, Six50 oraz propozycje przygotowane na bazie CBR650F. Grubo pokazała się natomiast Yamaha. Do palety nowych modeli dołączą nowe offroadówki w postaci dwusuwowej WR250, zupełnie przebudowanej WR450F. Tym co jednak przykuwało największą uwagę musiał być nowy model MT-10, bardzo fajny retro wóz o nazwie XSR900, oraz coś, co powinno przypaść do gustu początkującym i pragmatycznym – czyli jeszcze jedno dziecko serii MT – tutaj o nazwie MT-03.

Suzuki zelektryzowało wszystkich zapowiedzią nowego GSX-Ra 1000. Ten model rzeczywiście rozpaczliwie domaga się modernizacji, ale dla koncernu z Hamamatsu o wiele ważniejsze są pojazdy wolumenowe, takie jak chociażby nowe SV650 i nowe wcielenie kultowego VanVana.  

Kawasaki zaatakowało widzów z dwóch zupełnie różnych kierunków. Z jednej strony zobaczyliśmy nowy, do bólu pragmatyczny skuter J125, z drugiej strony zobaczyliśmy w końcu na żywo nowe ZX-10R, które stawić ma czoła europejskiej konkurencji.

Bardzo ciekawie wygląda rynek skuterowy. Przede wszystkim dlatego, że widać na nim spore przemeblowanie. Co prawda najsilniejsze brandy na tym polu, czyli włoskie Piaggio i Vespa pokazały bardzo fajną ofertę, rocznicowe malowania i ciekawą ekspozycję, to nie sposób nie zauważyć z jakim rozmachem wystawia się w ostatnich latach konkurencja z Dalekiego Wschodu. Tajwańskie Kymco czy SYM walczą coraz agresywniej o europejskiego klienta i to nie tylko ceną, ale także osiągami, jakością i wzornictwem.

Nie samymi motocyklami…

Imprezy takie jak EICMA to oczywiście nie tylko motocykle. To także wszystko co związane jest z motocyklami. Co prawda z lekkim zdziwieniem odebraliśmy brak na tegorocznej imprezie takich graczy jak Alpinestars, czy Spidi, ale i tak było co oglądać. Kaski, odzież, buty, dodatki i akcesoria każdego przedziału cenowego i jakościowego – wszystko w jednym czasie i miejscu. Swoją nową oponę S21 zaprezentował Bridgestone, tymczasem Pirelli czy Dunlop nie pojawili się oficjalnie na EICMA. Metzeler z kolei postawił na zaangażowanie w 48 godzinny festiwal filmowy, który odbywał się w Deus Ex Machina. Na miejscu wypatrzyliśmy stoiska najlepszych marek zawieszeniowych, firmy olejarskie i cały przekrój rynku motocyklowego.

Made in Polska

Nie mogło oczywiście zabraknąć firm z Polski. Na imprezy zobaczyliśmy tradycyjnie odzieżowe brandy Motto Wear oraz Shima. Larsson znany u nas jako firma zaopatrująca warsztaty motocyklowe wyszedł już jakiś czas temu poza Polski rynek i w najbliższym czasie planuje ekspansję także na Włochy. W Mediolanie obecna była także firma Wilmat posiadająca w swojej ofercie części do jednośladów. Na stoiskach wielu marek obecnych na naszym rynku spotkaliśmy także Polaków pracujących w Polsce i zawsze były to miłe spotkania oraz bardzo ciekawe rozmowy, za które z tego miejsca serdecznie dziękujemy. 

Wnioski

W tym roku EICMA dzieliła hale centrum wystawienniczego Fierra Milano z targami tekstylnymi. Oznaczało to, że targi motocyklowe musiały zmieścić się w zaledwie 6 halach, w których ewidentnie zabrakło miejsca dla wszystkich. Fakt ten zresztą mógł być przyczyną nieobecności wielu dużych marek i producentów wśród wystawców.

Generalnie na tegorocznej imprezie nie zobaczyliśmy praktycznie niczego przełomowego. Nikt nie pokazał nowości, która rozpaliłaby umysły i po prostu urwała głowę, tak jak w ubiegłym roku zrobiło to chociażby Kawasaki z modelem H2. Mam też wrażenie, że większość producentów czeka na to, co przyniesie nowy rok i wprowadzenie normy emisji spalin Euro4. Na spektakularne nowości będziemy musieli zatem jeszcze jakiś czas poczekać… Mimo to branża wygląda na zdrową, a nowości z Japonii i sporo ciekawych modeli oznacza, że klienci na całym świecie nie powinni mieć większego problemu z wybraniem idealnego motocykla dla siebie.

701 Vitpilen Vitpilen Abus Targi EICMA 2015 Aprilia MotoGP
Battlax Adventure A40 Bering odziez motocyklowa Bimota Targi EICMA 2015
BMW prezentacja R310 BMW R310 EICMA BMW Scrambler Eicma
Bonneville Triumph i dziewczyny Bridgestone Batlax SC konferencja Bridgestone Targi EICMA 2015
Buty motocyklowe Styl Martin Carl Fogarty Cervantes Hernandez Baz
Charley Boorman Carl Fogarty Triumph Ciuchy Targi EICMA 2015 Custom BMW
Custom od Yamahy Diavel X Ducati Ducati Multistrada dziewczyna
Ducati Targi EICMA 2015 Dziewczyna na MV Agusta Dziewczyna na skuterze
Dziewczyna na XTown EICMA 2015 Milan hostessy BMW EICMA 2015 Milan hostessy Bridgestone
EICMA 2015 Milan hostessy brunetki EICMA 2015 Milan hostessy BT EICMA 2015 Milan hostessy customy
EICMA 2015 Milan hostessy Honda EICMA 2015 Milan hostessy Kawasaki EICMA 2015 Milan hostessy Kawasaki
EICMA 2015 Milan hostessy laski EICMA 2015 Milan hostessy Moto Guzzi EICMA 2015 Milan hostessy MV
EICMA 2015 Milan hostessy NC EICMA 2015 Milan hostessy Nowe ZX EICMA 2015 Milan hostessy polini
EICMA 2015 Milan hostessy Silmotore EICMA 2015 Milan hostessy Truxton EICMA 2015 Milan hostessy VB500X
EICMA 2015 Milan hostessy Vespa EICMA 2015 Milan hostessy XDiavel EICMA 2015 Milan MotoGP
EICMA 2015 Milan R1 EICMA 2015 Milan Yamaha EICMA MotoGuzzi
Elektryczne EICMA 2015 Milan hostessy ER6N Kawasaki EICMA Festiwal filmowy Deus Ex Machina
Forma Targi EICMA 2015 Gogle od Sharka Honda ADV
Honda Africa Twin Touratech Honda NC 750X Honda stoisko na EICMA
Hostessa Polini Husqvarna 701 Vitpilen EICMA przod Indian Targi EICMA 2015
Ixon EICMA Jonny Hernandez Kask LS2
Kawasaki ZX10R winter edition 2016 Kombinezon Revit Ducati KTM Super Duke 1290 Special Edition
Kymco Targi EICMA 2015 Ladna hostessa stoisko Victory Lors Baz kaski LS2
Malossi Targi EICMA 2015 Miniatura zawodnika Modeka kolekcja damska
Modeka kolekcja meska Modelka BMW G310R Motocykl Honda Dani Pedrosa
Motocykl wyscigowy Kymco MotoGuzzi EICMA MV Agusta Brutale
MV Agusta Turismo Veloce 800 Odziez Modeka targi EICMA Odziez Valentino Rossi
Offroadowka Honda EICMA Opony motocyklowe Roadtec 01 Metzeler Pirelli Diablo Rosso 3
Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Harley Davidson blekitne malowanieHonda RC213V Carl Crutchlow
NAS Analytics TAG
Blokada AbusDane odziez motocyklowa
Dawne buty wyscigowe Styl MartinDawne kaski motocyklowe AGV
Duke 690 KTMDziewczyny Harley Davidson
EICMA LS2Emporio Armani kolekcja Vespa
Giacomo Agostini AG48 hours on the road
Amortyzatory OhlinsHusqvarna konferencja prasowa
Hyosung EXIV 450Jeansy motocyklowe Mottowear EICMA
Kaski customoweKaski motocyklowe Airoh
Kaski Schuberth EICMAKaski sportowe LS2
Kawasaki Ninja 2016Kawasaki Z1 900
Konferencja prasowa BMWKTM Super Duke 1290 GT
Made in PolandMaly Scrambler 400
Midland stoisko EICMAMinibike Polini
Motocykl customowyMotocykl Holy Freedom
Motocykl Huaqvarna 701 VitpilenMotocykl Superbike Kawasaki ZX10R
Moto Guzzi V9Nawigacja TomTom Rider
Nowosci od Suzuki 2016Podnosnik motocyklowy Larsson
Prezentacja KawasakiPrezentacja nowosci BMW
Progrip na EICMAPrototyp od Kawasaki
Quand na EICMASchuberth SR2
Shark Race R Pro CarbonShoei NXR
Shoei XSpirit 3 Marc MarquezStanowisko garazowe
Stare kaski wyscigowe AGVStoisko Acerbis
Stoisko EICMA HusqvarnaStoisko Shima na EICMA
Stoisko Suzuki EICMATeam wyscigowy KTM
TomTom BanditTom Tom kamerka
Tony Cairoli KTMTrampki motocyklowe Styl Martin
Triumph konferencja EICMAValentino Rossi kask wyscigowy
Wyscigowe Hondy na EICMIEYamaha R1 EICMA
1290 Super Duke Targi EICMA 20152016 Ducati XDiavel Domenicali
2016 Ducati XDiavel Mediolan2016 XDiavel
2016 YAMAHA MT10 prezentacjaAiroh Targi EICMA 2015
Bautista Targi EICMA 2015BB3 Targi EICMA 2015
Benelli Targi EICMA 2015BMW RnineT Scrambler z hostessa
BT Targi EICMA 2015Dane Targi EICMA 2015
Enfield EICMA 2015 Milan hostessyHarley Davidson Targi EICMA 2015
HJC Targi EICMA 2015Honda MotoGPTargi EICMA 2015
Honda Sport Targi EICMA 2015Horex Targi EICMA 2015
Husqvarna 701 Vitpilen EICMAKaskiTargi EICMA 2015
Kaski LS2 Targi EICMA 2015Kawasaki J125 Targi EICMA 2015
Kawasaki Targi EICMA 2015Larsson EICMA 2015
Legendy Suzuki Targi EICMA 2015LS2 Targi EICMA 2015
Midland Targi EICMA 2015Mistrzowie swiata Targi EICMA 2015
Motto Targi EICMA 2015Mupo Targi EICMA 2015
MV Agusta Targi EICMA 2015Nawigacje Targi EICMA 2015
Nowa Africa Twin Targi EICMA 2015Ohlins Targi EICMA 2015
Prezentacja Honda Targi EICMA 2015Prezentacja Yamahy Targi EICMA 2015
Rama Bimota Targi EICMA 2015Repsol Honda Targi EICMA 2015
Revit Targi EICMA 2015S21 Targi EICMA 2015
Skuter Concept Targi EICMA 2015Stylmartin Targi EICMA 2015
Targi EICMA 2015 WSBKTriumph Speed Triple 2016 prawy bok 2
Triumph Targi EICMA 2015Vespa Targi EICMA 2015
VR46 Targi EICMA 2015Wilmat Targi EICMA 2015
Yamaha GP Targi EICMA 2015Yamaha press Targi EICMA 2015
Nowy Triumph Explorer XR 2016 czerwonyZawodnicy Hondy Targi EICMA 2015
Progrip Targi EICMA 2015Rekawiczka Shima
Revit stoisko na targachSchuberth Targi EICMA 2015
Shoei JO kask orzeszekShoei Targi EICMA 2015
Skuter policyjny BMWSpeedware ECIMA
SR2 Targi EICMA 2015Stary plakat Formula1
Stoisko UnibatSuzuki GSXR 1000
Suzuki konferencja prasowaSuzuki MotoGP Aleix Espargaro
Suzuki prezentacja SV 650Suzuki SV 650 EICMA
Targi EICMA 2015 HyosungTargi EICMA 2015 Motto
Targi EICMA 2015 NiuTriumph Speed Triple
Triumph Tiger Explorer 2016Vespa Armani dziewczyna
Vespa w zoltym malowaniuVictory targi EICMA
Victory Targi EICMA 2015Wilmat stoisko ECIMA
Yamaha MT 07 MotocageZabezpieczenia Abus
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę