REJESTRACJA | LOGOWANIE

California Superbike School - podsumowanie sezonu

Beavis

21/09/2015, 12:07
DRUKUJ

Za nami kolejny sezon szkoleniowy California Superbike School, którą wspiera i patronuje Ścigacz.pl.

W tym roku nie obyło się bez nowości, w tym wypadów poza granice kraju - na niesamowity tor Bikernieku Trase (Łotwa) oraz na znany polskim motocyklistom tor Slovakia Ring. Tak jak co roku, bo inaczej być by nie mogło, CSS zaliczył kilka dni szkoleniowych w ulewnych deszczach. To już tradycja szkoły, ale według trenerów - nie ma lepszych warunków do trenowania poprawnej techniki jazdy.

Nowe tory

Największą nowością w tegorocznym kalendarzu okazały się nowe tory. W drugiej połowie lipca szkoła pojawiła się po raz pierwszy na torze Bikiernieki w Rydze. Tor wyścigowy Biķernieku Trase powstał w Rydze w roku 1966. Zbudowano go w dużej mierze w ramach „czynów społecznych”, gdzie wszyscy miłośnicy sportów motorowych zakasywali w weekendy rękawy, aby w lesie Biķernieki stworzyć od podstaw centrum sportów motorowych. Zaprojektowania toru podjęło się ryskie Biuro Konstrukcji Dróg i Mostów pod przewodnictwem Gunārsa Binde. Jako że projekt toru sportowego o międzynarodowym znaczeniu był czymś unikatowym w skali całego ówczesnego ZSRR, do współpracy zaproszono wielu specjalistów z różnych dziedzin sportów motocyklowych.

Wysiłek włożony w budowę toru opłacił się, jako że Biķernieku Trase to pomimo upływu lat tor o bardzo ciekawej konfiguracji, stawiający wysokie wymagania kierowcom. Dziś infrastruktura toru odstaje zdecydowanie od światowych standardów. Ponadto poziom bezpieczeństwa bardziej przystaje do lat 70-tych, niż współczesnych, ale jednej rzeczy nie można odmówić nitce toru – przyczepności. Specyficzny i mocno agresywny asfalt zapewniał znakomitą przyczepność także w trakcie jazdy w deszczu. W połączeniu z dużym zaangażowaniem uczniów w prowadzone zajęcia dało to w efekcie dwa zupełnie bezwypadkowe i bezglebowe dni. Większość uczestników szkolenia w Rydze stanowili Litwini i Łotysze. Pojawili się także Rosjanie, Białorusini oraz rzecz jasna Polacy.

Slovakia Ring, obiekt na którym szkoła gościła w ostatni weekend lipca, jest przeciwieństwem toru Bikierniki. To ultranowoczesny tor szkoleniowo-wyścigowy położony 35 kilometrów na południowy wschód od Bratysławy. W jego skład wchodzi ośrodek szkolenia techniki jazdy z płytami poślizgowymi i szarpakami, hotel, restauracja, park offroadowy oraz tor wyścigowy z homologacją FIA.

Kompleks zaprojektowany został przez Hansa Rotha, doświadczonego architekta, który przygotował wiele podobnych projektów w Europie. Dzięki temu na torze jest praktycznie każdy typ zakrętów i można na nim przećwiczyć dowolny element techniki jazdy. Szybkie, wolne, zacieśniające, otwierające się – wszystkie typy zakrętów i zmian kierunku tam dostępne są w jednym czasie i w jednym miejscu. Pierwszego dnia szkolenia padało, drugiego dnia było sucho, co sprawiło, że warunki do szkolenia były bardzo dobre.

Poza dwoma obiektami poza Polską szkoła nie zapomniała o Torze Poznań. Dwie w pełni obłożone imprezy w maju oraz pod koniec sierpnia odbyły się pod znakiem zmiennej pogody, ale także bardzo miłej atmosfery.

Nowi trenerzy

Na pewnym etapie każdy z prężnie działających oddziałów CSS rozpoczyna szkolenie własnych, lokalnych trenerów. Proces selekcji jest bardzo trudny. Z około 15 osób, które w ostatnich czterech latach w Polsce zadeklarowały chęć zastania trenerem i przeszły wstępną i dalszą weryfikację, jedynie jedna dotrwała do końca procesu szkolenia. Najprawdopodobniej od wiosny 2016 zacznie uczyć. W tym miesiącu druga osoba przeszła pomyślnie egzaminy i jeśli sprawy potoczą się dobrze również ma szansę zostać trenerem w przyszłym roku. Kolejni kandydaci właśnie przymierzają się do pierwszych egzaminów. O czym wie mało osób, główny akcent w pracy trenerów kładziony jest nie na uzyskiwane czas okrążeń, ale na umiejętności obserwacji, oceny oraz komunikacji, tak aby wiedzę i spostrzeżenia trenerzy przekazywali skutecznie i profesjonalnie.

Rok 2015 był dla polskiego oddziału CSS czasem zupełnie nowych wyzwań. Szkoła nie tylko wyszła poza Polskę, ale także wprowadziła do oferty możliwość wynajmu motocykla, rozbudowała ofertę akcesoriów i pomocy dydaktycznych (książki, materiały DVD). W przyszłym roku nowi partnerzy szkoły pozwolą na rozbudowanie oferty o nowe usługi.

Trzeba się szkolić!

Polscy motocykliści zaczynają się szkolić i robią to coraz lepiej. Na rynku jest wysyp przeróżnych firm szkoleniowych. Niektóre szkolą dobrze i bardzo dobrze, inne lepiej omijać szerokim łukiem. Prawda jest jednak taka, że poziom umiejętności polskich motocyklistów rośnie, a najważniejsza jest sama chęć szkolenia się. Do lamusa odchodzą forumowe nauki i wiedza oparta o rady dawane przez kumpli na stacji benzynowej.

Wyższe umiejętności polskich motocyklistów widać chociażby po spadającej od lat ilości poważnych wypadków z udziałem motocyklistów i to pomimo faktu wzrostu liczby rejestracji jednośladów. Mówiąc krótko: warto się szkolić (pod okiem najlepszych), bo to działa!



bmw xrcss poznan sierpien 2015 123bmw gs css 2015
bmw superbike school 2015bmw superbike school
css 2015 na deszczucss 2015 poznan
css 2015 start poznancss 2015 tor poznan hd
depo css polska 2015deszcz superbike school
grupa bialacss poznan sierpien 2015 123hamowanie superbike school 2015
honda css polska 2015k1300 superbike school 2015
k1600 css polska 2015kawasaki w800 css polska 2015
na deszczu css polska 2015poznan wyprzedzanie css polska 2015
przywitanie css polska 2015s1000rr superbike school 2015
slowacja superbike schoolspyros superbike school 2015
studenci css polska 2015suzuki sv css 2015
tor poznan css polska 2015tor poznan superbike school
triumph powietrze css polska 2015uczestnicy css 2015
vtrom css polska 2015wieza css polska 2015
wyjazd na t0r css polska 2015zakret poznan css polska 2015
zawodnik superbike school 2015zlozenie css polska 2015
bikerniku superbike schoolducati superbike school
flaga superbike schoolharley superbike school
ryga superbike schoolryga tor superbike school
slovakiaring superbike schooltrener bmw superbike school
trener superbike schoolzlozenie superbike school
bmw xr css polska 2015css 2015 trening
 css 2015 ducati

(treść tej strony nie była jeszcze komentowana)

DODAJ KOMENTARZ

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty.

Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

POLECAMY

.

NAJNOWSZE

FOTONEWSY

FOTO BLOGI

WIDEO

KONTAKT Z REDAKCJĄ