tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Buell 1125 CR - Euroamerykanin? - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Buell 1125 CR - Euroamerykanin? - strona 2

Autor: Lovtza 2009.04.07, 13:01 2 Drukuj

Bułka z masłem

Naturalnym habitatem Cafe Racera będzie miasto. Niska masa, imponująca zwrotność oraz dobre hamulce zapewniają świetną kontrolę nad motocyklem. Jednostka napędowa doskonale daje sobie radę z przepychaniem CRa przez betonowy las, choć to właśnie tutaj także wychodzi na jaw zbyt długie przełożenie drugiego biegu. Próba spokojnego omijania samochodów stojących w korku kończy się szarpaniem motocykla przez potężny silnik, co często zmusza do interwencji sprzęgłem. Wspomniane przeniesienie napędu pasem skutecznie eliminuje szanse na korektę przełożeń zmianą zębatek.

NAS Analytics TAG

Osobiście Buell zaskoczył mnie najbardziej poza miastem. Nie wiem jak Amerykanie to zrobili, ale motocykl prowadzi się stabilnie i pewnie. „Nie wiem" to przede wszystkim odniesienie do poprzednich generacji XB potrafiących zafundować swojemu właścicielowi wielokilometrową shimmę jeśli tylko ten przegapił coś przy ustawieniach zawieszenia, ciśnieniu lub stanie opon. Oczywiście zmanierowani japońską masówką malkontenci marudzili będą na właściwą Bułkom nerwowość, ale zaprawdę powiadam wam, CR jak na swój rozstaw osi i ostrą geometrią prowadzi się spokojnie jak tankowiec, a przy tym precyzyjnie jak skalpel. Tym bardziej „nie wiem" jak to możliwe, biorąc pod uwagę brak amortyzatora skrętu w wyposażeniu seryjnym tej maszyny. Oczywiście kluczem do takiego stanu rzeczy jest znakomita dystrybucja mas, oraz dopracowana geometria motocykla. Na końcowy sukces składają się też znakomite opony Pirelli Diablo Corsa III montowane seryjnie w tym motocyklu.

Wożenie się z pasażerem to potencjalnie drażliwy temat. Tutaj należy wybierać mocno napalone amatorki przejażdżek,  a tych niezdecydowanych nie namawiajcie zbyt mocno. W innym wypadku późniejsze pretensje kieruj wyłącznie do siebie.

Dla normalnych ludzi

Po latach tworzenia maszyn dla twardzieli Buell nareszcie wyciągnął rękę w kierunku normalnych ludzi. Takich którzy swoim sprzętem chcieliby pojechać do pracy, wieczorem wyskoczyć do pubu, a w weekend pośmigać po torze. Do tego wszystkiego CR nadaje się znakomicie.

Charakteru i charyzmy nie odebrała tej maszynie także najnowsza technologia. Powiem więcej. Dzięki cywilizowanej jednostce napędowej oraz dopracowanemu podwoziu nareszcie można w pełni cieszyć się bezkompromisowym i zadziornym charakterem tego motocykla. Czy ten motocykl jest Cafe Racerem, takim jak za dawnych czasów? Raczej nie, bo dziś nic nie jest takie jakie było dawniej, ale CR ma w sobie trochę duszy tamtych maszyn.

Komu przypadnie do gustu 1125CR? Jeśli szukasz czegoś bardziej prestiżowego i oryginalnego od japońskiej masówy, przy tym mniej nakierowanego na sport, niż KTM Super Duke R, jednocześnie bardziej poręcznego, niż Triumph Speed Triple, a do tego wszystkiego strawnego finansowo w zestawieniu z włoską arystokracją typu MV Agusta Brutale, to bardzo możliwe, że wujek Erik właśnie przygotował motocykl dla ciebie.

 Szanse na polskim rynku? W obecnym bałaganie walutowo-cenowym Buell na tle konkurencji wypada cenowo gdzieś w środku stawki, czyli bardzo przyzwoicie. Aby nabyć to maleństwo o wielkim sercu będziesz musiał wysupłać około 12 500 Euro. To jednocześnie dużo i mało. Z jednej strony okolice 55 tysięcy polskich złotych to dla większości naszych motocyklistów przedsionek kosmosu. Z drugiej jednak strony w chwili obecnej japońskie „gołe" litry kosztują podobne pieniądze, a moim skromnym zdaniem do CRa, jeśli chodzi o charakter, prestiż i przede wszystkim radochę z jazdy, brakuje im bardzo wiele. Wybór należy zatem do ciebie.

Konkurenci:
yamaha fz1
KTM Super Duke lewy zakret
ktm triumph 05
Aprilia Tuono 1000R zakret
Brutale 910 guma

Dane techniczne:

Silnik
Typ silnika: Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy, V2 72°
Pojemność skokowa: 1125 cm3
Średnica x skok tłoka: 103 x 67.5 mm
Stopień sprężania: 12.3:1
Moc maksymalna: 146 KM przy 9800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 111 Nm przy 9000 obr/min
Smarowanie: Mokra miska olejowa
Zasilanie: Wtrysk paliwa DDFI III
Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe
Układ zapłonowy: TCI
Układ przeniesienia napędu: Sekwencyjna, 6-biegowa
Przeniesienie napędu: Pas zębaty
Pojemność zbiornika paliwa: 21,2 l
Pojemność zbiornika oleju: 2,6 l
Podwozie
Podwozie: Aluminiowa, spełniająca funkcję zbiornika paliwa
Zawieszenie przód: Widelce teleskopowe, Ø 47 mm Showa USD
Skok zawieszenia przód: 120 mm
Zawieszenie tył: Wahacz
Skok zawieszenia tył: 120 mm
Hamulec przód: Pojedyncza tarcza Ø 375 mm
Hamulec tył: Pojedyncza tarcza, Ø 240 mm
Opona przód: 120/70 ZR17
Opona tył: 180/55 ZR17
Wymiary
Długość (mm): 2050 mm
Szerokość (mm): 744 mm
Wysokość siedzenia (mm): 775 mm
Rozstaw osi (mm): 1385 mm
Masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy (kg): 191 kg
lampa buell 1125cr 2009 test b mg 0040 lusterko lewe zegary buell 1125cr 2009 test b mg 0062
manetka gazu z zegarami buell 1125cr 2009 test b mg 0011 tylna kolo przekladnia pasowa buell 1125cr 2009 test b mg 0059
kierunkowskaz prawy buell 1125cr 2009 test b mg 0049 kierunkowskaz tylny lampa buell 1125cr 2009 test b mg 0060
lusterko lewe buell 1125cr 2009 test b mg 0008 kierunkowskaz lewy buell 1125cr 2009 test b mg 0048
profil zegarow buell 1125cr 2009 test b mg 0063 prawa manetka buell 1125cr 2009 test b mg 0004
prawa strona silnika buell 1125cr 2009 test b mg 0072
 lewa strona silnika buell 1125cr 2009 test b mg 0065
silnik lewa strona buell 1125cr 2009 test b mg 0053 test zegarow buell 1125cr 2009 test b mg 0097
regulacja przedniego zawieszenia buell 1125cr 2009 test b mg 0073 zadupek buell 1125cr 2009 test b mg 0038
enter pin buell 1125cr 2009 test b mg 0001 logo buell 1125cr 2009 test a mg 0101
kolo przednie z hamulcem buell 1125cr 2009 test a mg 0103 przednia tarcza hamulcowa buell 1125cr 2009 test b mg 0018
hamulec tylny buell 1125cr 2009 test b mg 0017 podstawka boczna buell 1125cr 2009 test b mg 0061
dzwignia hamulca tylnego buell 1125cr 2009 test b mg 0070 manetka lewa buell 1125cr 2009 test b mg 0010
pokrywa baku buell 1125cr 2009 test b mg 0013 podnozek pasazera buell 1125cr 2009 test b mg 0071
silnik prawa strona buell 1125cr 2009 test b mg 0020 regulacja paska buell 1125cr 2009 test b mg 0064
NAS Analytics TAG

Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê