2014 KTM 1290 Super Duke ju¿ oficjalnie!
V2 o mocy 180 KM. W nakedzie. Bez owiewek.
Na ten moment czekaliśmy bardzo długo. KTM kusił nas dzikim filmem promocyjnym i kilkoma "szpiegowskimi" fotami. Dziś słowo stało się ciałem. KTM 1290 Super Duke został zaprezentowany oficjalnie. Obok zdjęcia bestii. Naszym zdaniem motocykl prezentuje się obłędnie. Ma w sobie formę starego Super Duke'a jednak jest znacznie bardziej brutalny, ostry i nowocześniejszy. Spójrzcie na przednią lampę...
Jednak totalne wysadzenie z foteli czeka nas kiedy zerkniemy na dane techniczne. Przed premierą spekulowano, że Super Duke nie będzie miał 180 KM jak prognozowano, bo byłoby to zupełnie szalone. Mamy jednak ważną wiadomość - KTM 1290 Super Duke ma 180 KM. Nowy silnik rozwija je przy 8870 obr/min i gdyby ta wartość nie była wystarczająco szokująca, to co powiecie na moment obrotowy 143 Nm, z czego 90% dostępne jest od 2000 obr/min? Kolejną interesującą liczbą jest masa. KTM waży 189 kg bez płynów, przy czym w pełni gotowy do jazdy ok. 211 kg. Podsumujmy: 180 KM w nakedzie, masa 211 kg. Bez owiewek. Aby uświadomić sobie, jak bardzo maniakalny będzie to sprzęt pomyślcie o nim w następujący sposób: Wartości mocy i momentu obrotowego przypominają mocarnego Suzuki B-Kinga, jednak tutaj wszystko generowane jest przez silnik V2, a sam motocykl wazy 60 kg mniej.
Super Duke będzie fabrycznie wyposażony w ABS Boscha i plotki głoszą, że ma być także możliwość wyposażenia go w system MSC. Ciekawostką jest też kilka trybów pracy silnika. Oprócz znanych Sport i Rain mamy także nieco szokujący tryb... Supermoto.
W najbliższych dniach spodziewajcie się obszernej prezentacji nowego Super Duke'a na łamach naszego portalu.
2014 KTM 1290 Super Duke R:
V2 o pojemności 1301 cm |
180 KM przy 8870 obr/min143 Nm (z czego 90% dostępne przy 2000 obr/min) |
Sprzęgło antyhoppingowe, kombinowany ABS |
Zawieszenie WP USD 48mm + Monoshock WP |
Hamulce Brembo 320mm, zaciski czterotłoczkowe |
Masa 189 kg bez płynów |
Komentarze 10
Poka¿ wszystkie komentarzeSprzedam pieluchy, dla w³a¶cicieli tego czego¶ zni¿ka, karta rabatowa i darmowy transport :)
Odpowiedzoj czepiacie siê autora tego artyku³u. Ch³op pewnie tak podekscytowany ¿e ledwo na klawiaturze pisa³ :D A Wy mu jeszcze wytykacie ¿e siê pomyli³ o kilka kg ;p
Odpowiedzzajebiste parametry i konkurencja ma wielki problem - wreszcie nie kastrowany naked
OdpowiedzCzuje ¿e SD1290 trafi do wielu ludzi. szczególnie takich którzy kochaj± bezkompromisowe motocykle typu GSXR1100 :D szybkie, mocne, nie koniecznie sensowne, ale z charakterem mordercy :D
Odpowiedzktos tu chyba ma problemy z odejmowaniem - roznica w wadze pomiedzy B-Kingiem a SDukem to 46 kg na sucho
OdpowiedzMasakra! A orientacyjna cena? No i co wersja bez "R" bêdzie mia³a do zaoferowania?
Odpowiedznie bedzie zadnej wersji bez "R" ! tym lepiej
Odpowiedz